شناسه خبر:40844
1400/2/29 09:37:43

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: 250 نفر در 250 نقطه بحرانی حریق استان در راستای اطلاع‌رسانی با دمنده‌ اطفای حریق مجهز شده‌اند.

انشاالله کولانی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به کاهش 33 درصدی حریق در مناطق و جنگل‌های استان طی سال 99 در مقایسه با سال 98، اظهار کرد: با یکپارچگی، انسجام و هماهنگی و پای کار بودن ستاد بحران استان و در کنار آن فرمانداری‌ها، دهیاران، شوراهای اسلامی و به‌خصوص مشارکت و پیش‌قدم بودن سازمان‌های مردم‌نهاد، تشکل‌ها، نهادهای خصوصی، خیران و بهره‌برداران، این نتیجه کاهشی حاصل شد.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه دو میلیون و 700 هزار هکتار اراضی کشاورزی و منابع ملی دارد که از این میزان یک‌ میلیون و 700 هزار هکتار را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه در دنیا به‌ازای هر یک‌هزار هکتار یک جنگل‌بان وجود دارد، تصریح کرد: به‌ازای هر 40 هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان، تنها یک محیط‌بان یا جنگل‌بان وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت 14 پایگاه اطفای حریق و چهار پایگاه فرعی در سطح استان، گفت: از سال گذشته 250 نفر را در 250 نقطه بحرانی استان در راستای اطلاع‌رسانی با دمنده‌ اطفای حریق مجهز کرده‌ایم.

وی درخصوص اقدامات صورت‌گرفته برای جلوگیری از سوزاندن درخت و تهیه چوب، هیزم و زغال از منابع ملی ابراز کرد: فقر معیشتی، نبود امکانات و اشتغال در محل معضلی است که روستاییان را به سمت درآمد زغال سوق می‌دهد، اکنون شغل‌ها و درآمدهایی را در طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، کاشت زعفران، گیاهان دارویی و غیره برای روستاییان جایگزین کرده‌ایم.

شناسه خبر 40844