شناسه خبر:41292
1400/3/8 10:31:45


سپهرغرب، گروه خبر: چهارمین پایگاه تجمیعی (خودرویی) واکسیناسیون کرونا با حضور جمعی از مسئولان محلی شهرستان ملایر در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر روز پنجشنبه در این آیین اظهار کرد: درحال حاضر این شهرستان در شرایط نارنجی کرونا قرار دارد و امیدواریم با همراهی مردم و اصناف از این وضعیت خارج شده و به شرایط پایدار برسیم.
حسین فارسی روند اجرای طرح واکسیناسیون کرونا را مطلوب و طبق برنامه زمان‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون سالمندان بالای 70 سال درحال تزریق واکسن کرونا هستند و جامعه هدف بیماران خاص و سالمندان طبق این برنامه در مرحله واکسیناسیون قرار دارند.
وی ضمن تقدیر از زحمات شبانه‌روزی کادر درمان این شهرستان، تأکید کرد: اگرچه روند ابتلا و بستری بیماران کرونا در این شهرستان کاهشی شده، اما این وضعیت شکننده است و مردم باید حساسیت بالایی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و پرهیز از هرگونه تجمع و دورهمی داشته باشند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز گفت: با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر چهارمین پایگاه خودرویی واکسیناسیون در این شهر راه‌اندازی شد که طی روزهای آینده پنجمین پایگاه نیز در باشگاه کارگران ملایر فعالیت خود را آغاز می‌کند.
محسن ترکاشوند افزود: علاوه‌بر پایگاه‌های تجمیعی، در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر این شهرستان طرح واکسیناسیون کرونا انجام می‌شود.
وی ادامه داد: هم‌اکنون با راه‌اندازی پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون، فرصتی برای شهروندان فراهم شده تا کسانی که تمایل به تزریق واکسن در فضای عمومی ندارند، تزریق واکسن خود را به‌صورت خودرویی در این مراکز انجام دهند که در این راستا یکی از مراکز خودرویی ملایر در دانشگاه آزاد اسلامی واقع در جاده سلامت است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه سالمندان بالای 70 سال درحال تزریق واکسن کرونا هستند، بیان کرد: به‌زودی واکسیناسیون افراد بالای 65 سال را در روستاها آغاز خواهیم کرد و امیدواریم تا دو ماه آینده تمامی افراد در معرض خطر، جامعه هدف، بیماران خاص و گروه‌هایی که طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان در نوبت واکسیناسیون هستند، واکسینه شوند.
ترکاشوند گفت: درحال حاضر 10 هزار دوز واکسن در این شهرستان تزریق شده و امیدواریم با شروع تزریق واکسن ایرانی، تمام جمعیت این شهرستان واکسینه شوند و تا دو تا سه ماه آینده کشور علیه ویروس کرونا بیمه شود.
تاکنون 56 هزار نفر در استان همدان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

شناسه خبر 41292