شناسه خبر:41338
1400/3/9 09:25:45

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا برای اعمال ممنوعیت تردد جاده‌ای(بین استانی) در تعطیلات نیمه خرداد، گفت که برهمین اساس مبادی ورودی و خروجی استان به منظور ممانعت از ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی و خروج خودروهای پلاک بومی از 12 تا 17 خردادماه مسدود می‌شود.

«سیدسعید شاهرخی» روز شنبه در این‌باره اظهارکرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا ترددهای بین استانی از ساعت 12 روز چهارشنبه 12 خرداد تا ساعت 12 روز دوشنبه 17 خرداد ممنوع است و برهمین اساس اجاره ورود خودروهای با پلاک غیربومی به استان در این مدت داده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه ممنوعیتی برای ترددهای درون استانی دراین مدت وجود ندارد، اظهار داشت: این ممنوعیت با هدف پیگیری از گسترش همه گیری ویروس کرونا و حفظ روند کاهشی میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -19 اعمال می‌شود که انتظار می‌رود مردم همچون گذشته همکاری لازم برای اجرای دقیق این دستورالعمل در راستای کمک به کادر درمان و کاهش میزان ورودی بیمارستان‌ها را داشته باشند.

استاندار همدان افزود: هرگونه تخلف در خصوص سفرهای بین استانی در این ایام از سوی پلیس به دقت رصد می‌شود و متخلفان توسط دوربین‌های هوشمند کنترلی و همچنین عوامل پلیس راه مستقر در محورهای ارتباطی جریمه و اعمال قانون می‌شوند.

به گفته وی، دراین زمینه ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 22 تا 3 بامداد نیز همچنان به قوت خود باقی است و عوامل پلیس راهور رانندگان متخلف و بی توجه به این محدودیت را اعمال قانون می‌کنند.

شاهرخی با اشاره به روند نزولی آمار ابتلا به کرونا در سطح استان همدان و بهبود نسبی اوضاع، تصریح کرد: شرایط فعلی ناپایدار و شکننده است به نحوی که بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی منجر به تغییر شرایط و متوقف شدن روند کاهشی همه‌گیری ویروس خواهد شد.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون و براساس اعلام وزارت بهداشت، از مجموع 10 شهرستان استان همدان، فامنین و اسدآباد در شرایط زرد و 8 شهرستان دیگر استان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

استاندار همدان اظهار کرد: براساس بررسی‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان حدود 70 درصد است که مهار کامل و ریشه‌کنی ویروس کرونا نیازمند 85 درصدی ددستورالعمل‌های بهداشتی است.

شاهرخی با اشاره به نتایج بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: دو عامل مهم گسترش ویروس و ابتلا به کرونا در استان همدان شامل دورهمی‌های خانوادگی با 68 درصد و شرکت در اجتماعات با 30 درصد(مجموع 98 درصد) است که نشان می‌دهد پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و عدم حضور در اجتماعات به عنوان اصل مهم فاصله‌گذاری اجتماعی، نقش بسیار قابل توجهی در مهار همه‌گیری ویروس دارد.

وی تاکید کرد: با همراهی و همکاری موثر مردم، استان همدان در شیب نزولی شیوع کرونا قرار دارد که این وضعیت موجب بازگشت آرامش به استان شده که البته این شرایط همچنان شکننده است و حفظ وضعیت موجود و تداوم این روند، نیازمند رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و همراهی بیشتر اقشار مختلف در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

شناسه خبر 41338