شناسه خبر:41505
1400/3/12 09:23:16

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان گفت: عملیات سم‌پاشی درختان، پارک‌ها و معابر اصلی شهر با درنظر گرفتن شرایط آب‌وهوایی و تراکم آفات و با هدف مبارزه با آفات گیاهی و حفظ سلامت و شادابی درختان در این شهر آغاز شد.

حسین خانجانی روز سه‌شنبه اظهار کرد: این عملیات از روز گذشته در سطح خیابان‌ها، معابر عمومی و پارک‌ها انجام می‌شود و به مدت 6 روز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: عملیات سم‌پاشی درختان توسط دستگاه توربولاینر انجام می‌گیرد تا بتوانیم در اجرای این طرح از سرعت عمل بهتری برخوردار باشیم.

خانجانی بیان کرد: با توجه به آغاز عملیات سم‌پاشی درختان در سطح شهر، از شهروندان می‌خواهیم تا در مسیرهای سم‌پاسی قرار نگیرند و نکات ایمنی و بهداشتی لازم را نیز رعایت کنند.

وی خواستار بسته شدن درب و پنجره ساختمان‌های مشرف به مسیر سم‌پاشی شد و افزود: همچنین از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی می‌خواهیم از قرار دادن هرگونه خوراکی در فضای بیرونی خودداری کنند.

خانجانی از شهروندان خواست درصورت مشاهده درختان آلوده به آفات نیازمند به سم‌پاشی، به‌منظور هماهنگی و انجام عملیات سم‌پاشی با سامانه 137 شهرداری همدان تماس برقرار کنند.

به‌منظور کنترل آفات، مبارزه با بیماری‌های گیاهی و حفظ و سلامت درختان هرساله طرح سم‌پاشی درختان سطح شهر همدان انجام می‌شود.

عملیات سم‌پاشی یکی از راهکارهای مبارزه با آفات درختان سطح شهر است که هرسال در چند نوبت توسط سازمان زیباسازی منظر و فضای سبز شهرداری اجرا می‌شود.

شناسه خبر 41505