شناسه خبر:41627
1400/3/17 10:14:02

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار لرستان گفت: سالانه سه هزار و 500 هکتار و درمجموع 28 هزار هکتار زمین‌ کشاورزی این استان در دولت تدبیر و امید به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

سیدموسی خادمی روز پنجشنبه اظهار کرد: لرستان جزء استان‌های موفق درخصوص اجرای طرح‌های نوین آبیاری بوده و مورد تشویق وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبیاری نوین علاوه‌بر صرفه‌جویی در مصرف آب، موجب افزایش 15 تا 20 درصدی محصول می‌شود که در این مدت بیش از 200 میلیارد تومان برای زمین‌های کشاورزی استان هزینه شده است.

استاندار لرستان همچنین گفت: سطح گلخانه‌های استان از ابتدای دولت تدبیر و امید هفت هکتار بود که اکنون به 64 هکتار رسیده و حتی برخی از محصولات گلخانه‌ای این منطقه نیز صادر می‌شود.

به گفته وی درحال حاضر محصولات گلخانه‌ای این استان با استانداردهای روز دنیا به روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود که بسیار رضایت‌بخش وخوشایند است.

خادمی بیان کرد: علاوه‌بر این درمجموع 200 هکتار طرح گلخانه‌ای استان درحال تکمیل و یا اجرا است.

براساس اعلام جهاد کشاورزی لرستان24 درصد از مجموع 800 هزار هکتار زمین کشاورزی استان آبی است، با وجودی که میزان زمین‌های آبی این استان معادل نصف متوسط کشوری بوده، اما اجرای طرح‌های نوین آبیاری در این استان موفق است.

میانگین اجرای طرح‌های آبیاری نوین در اراضی آبی کشور 28.5 درصد بوده که این رقم در استان به 31 درصد رسیده است.

سالانه 13 هزار تُن محصولات گلخانه‌ای شامل گوجه، خیار، فلفل دلمه‌ای وآلوئه‌ورا در لرستان تولید می‌شود. 

 

شناسه خبر 41627