شناسه خبر:42115
1400/3/29 09:38:58

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت استان کرمانشاه گفت: از این‌ پس توزیع مرغ در استان کرمانشاه با استفاده از سیستم هوشمند کنترل و رهگیری خواهد شد.

«محسن دارابی» چهارشنبه‌شب در جلسه کشتارگاه‌ها، توزیع‌کنندگان و عاملین فروش مرغ در استان با تشریح فرآیند توزیع مرغ از کشتاره‌ها تا خُرده‌فروشی، افزود: هفت کشتارگاه مرغ صنعتی با بیش ‌از 250 عامل فروش در استان وجود دارند که به‌طور میانگین روزانه بین 80 تا 100 تُن مرغ توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: براساس سیاست‌های ابلاغی از سوی وزارت صمت همه کشتارگاه‌ها و عاملین فروش ملزم به نصب اپلیکیشن اداره پست به‌‌منظور رهگیری محموله مرغ هستند.

دارابی یادآور شد: معاونت بازرسی و نظارت سازمان از این‌ پس در چارچوب این سامانه نظارت خود را بر کشتار و عاملین توزیع خواهند داشت و اگر به هر دلیلی در این فرآیند وقفه‌ای ایجاد شود، ملزم به تشکیل پرونده تخلفاتی هستند.

مشاور قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی نیز در این جلسه گفت: همه کشتارگاه‌ها و عاملین توزیع مرغ باید در سامانه تجارت ثبت‌نام کنند و نقش خود را در فرآیند چرخه توزیع مرغ به ثبت برسانند.

«جمشید گلپور» تصریح کرد: کشتارگاه‌ها باید مرغ را به عاملین فروشی تحویل دهند که از سامانه ثبت‌نام قابل رهگیری باشند.

مشاور قائم‌مقام وزیر در امور بازرگانی با بیان این مطلب که در چندین استان این طرح انجام شده‌ است، افزود: با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران کار رهگیری مرغ به‌صورت سیستم هوشمند امکان‌پذیر شده‌ است و از این‌ پس همه نظارت‌ها براساس این اپلیکیشن صورت می‌گیرد.

   فعالیت 576 واحد مرغداری در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه اکنون 576 واحد مرغداری گوشتی در استان فعال است، گفت: در این تعداد مرغداری سالانه 72 هزار تُن گوشت مرغ تولید می‌شود.

«نوربخش حاتمی» با اشاره به افزایش 22 درصدی تولید مرغ در سال 99 به نسبت سال 92، افزود: میزان تولید گوشت مرغ در استان کرمانشاه در سال 1392، در حدود 58 هزار و 857 تُن بود که اکنون به بیش از 72 هزار تُن رسیده است.

به گفته او در سال 92 تعداد 495 واحد مرغ گوشتی در استان کرمانشاه فعال بود که این تعداد اکنون به 576 واحد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: استان کرمانشاه یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور است و درصورت هماهنگی بین بخش‌های تولید و توزیع شاهد نظم‌بخشی و رفع مشکلات در بازار خواهیم بود.

 

شناسه خبر 42115