شناسه خبر:42215
1400/3/31 09:18:20

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان گفت: دوربین نظارتی میدان عاشورا که مدت‌زمان طولانی قطع بوده است، با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و به همت کارکنان مرکز کنترل ترافیک و سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل به چرخه پایش و نظارت تصویری افزوده شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل، محمدعلی گلشن ابراز کرد: دوربین نظارت تصویری میدان عاشورا با پیگیری‌های مستمر کارکنان مرکز کنترل ‌‌ترافیک شهرداری همدان و سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل مجدداً راه‌اندازی و به چرخه کاری سامانه پایش تصویری این مرکز اضافه شد.

سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان افزود: برای جلوگیری از حوادث رانندگی و کنترل ترافیک در سطح شهر، نیازمند اقدامات کنترلی و پیگیری‌های لازم در این زمینه هستیم.

وی گفت: پایش معابر و کنترل ترافیک و ثبت تخلفات یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مدیریت عبورومرور است که بر این اساس سعی خواهیم کرد تا نواقص موجود را رفع و به سمت هوشمندسازی که یکی از مباحث با اهمیت حوزه مدیریت شهری است، حرکت کنیم.

گلشن تصریح کرد: در کنار فرهنگ‌سازی، برنامه‌ریزی لازم درخصوص آشنایی شهروندان با تجهیزات هوشمند و غیر هوشمند این مرکز شامل دوربین‌های نظارت تصویری و دوربین‌های ثبت تخلف، انجام خواهد شد.

وی افزود: در گذشته برای راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، اما ما موظف به به‌روزرسانی و رفع نواقص موجود هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک اقدامات مؤثری در این حوزه انجام و تقدیم شهروندان فهیم همدانی شود.

همچنین گلشن تأکید کرد: امیدواریم طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تمام نقاط حادثه‌خیز و معابر مهم شهری همدان به دوربین‌های نظارتی تجهیز شوند و در آینده نزدیک 15 دوربین جدید در 15 نقطه از شهر که در شورای تأمین شهرستان همدان مصوب شده، نصب و راه‌اندازی خواهند شد و ظرفیت این مرکز نسبت به هشت سال گذشته به رشد 40 درصدی خواهد رسید.

این مقام مسئول در پایان ابراز کرد: بدون شک قانون‌مداری، هنجارشناسی، رعایت مقررات رانندگی و تردد استاندارد وسایل نقلیه در شهر بیشترین اثر را در دستیابی به شهر ایده‌آل دارند و امیدواریم شهروندان فهیم همدانی با رفتار صحیح در مباحث ترافیکی ما را در این امر مهم یاری کنند.

شناسه خبر 42215