شناسه خبر:42875
1400/4/13 09:25:02

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در همدان با بیان اینکه 55 درصد سرپرستان خانوار زنان هستند گفت:یک‌هزار و 760 نفر از زنان سرپرست خانوار در تولید فرش فعال هستند.

شهرام عابدی روز گذشته با بیان اینکه در حال حاضر 55 درصد از سرپرستان خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد استان، بانوان هستند اظهار کرد: این بانوان سرپرستی 32 هزار خانواده را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 760 نفر از زنان سرپرست خانواده مشترک طرح قالیبافی بوده و دارای دار فعال هستند ادامه داد: فرش‌های بافته‌ شده مددجویان زیر پوشش حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در سال گذشته به مبلغ 4 میلیارد و 567 میلیون تومان به فروش رسید.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در همدان بیان کرد: کمیته امداد با شناسایی طرح‌های روز و مورد نیاز بازار، تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان با قیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده زیر پوشش حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته توسط حوزه خودکفایی امداد و ضمن برگزاری جلسه استعدادسنجی و مشاوره شغلی به صورت چهره به چهره، متقاضیان بافت فرش برای طی مراحل اداری و تکمیل پرونده به کارشناس خودکفایی (فرش) معرفی می‌شوند.

عابدی یادآور شد: پس از معرفی، در مرحله بافت فرش استادکار ناظر به‌ صورت منظم (ماهیانه) بر روند بافت نظارت کرده و در پایان ضمن ارزیابی و قیمت‌گزاری، فرش تولیدی به بالاترین قیمت توسط شرکت صنعت آفرینان امداد خریداری و وجه آن پس از کسر وام اعطایی، به حساب مددجو واریز می‌‌شود.

وی از تولید فرش دستباف توسط زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: سال گذشته 633 تخته فرش دستباف به مساحت یک‌هزار و 561 مترمربع تولید شد.

شناسه خبر 42875