شناسه خبر:43077
1400/4/16 10:54:14

سپهرغرب، گروه فرهنگی: حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان اینکه شرط رسیدن به ثواب اعمالی مانند زیارت حضرات معصومین داشتن معرفت و عقل است، گفت: ثواب و پاداش را با عقل و معرفت می‌دهند.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد در محفل سخنرانی شب گذشته حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در عالم آخرت هر فردی نور دارد نجات پیدا می‌کند، اظهار کرد: محبت، معرفت و ولایت اهل بیت (ع)، عمل صالح و هر طاعت و بندگی خدا نور ایجاد می‌کند و در روایت داریم که هر فردی نور دارد، به جهنم وارد نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز همه ما به‌نوعی گرفتاریم و مشکلات زیاد مادی و معنوی در زندگی ما وجود دارد، افزود: ما باید به دنبال سرچشمه مشکلات خود بگردیم و خداوند در قرآن می‌فرماید کسی که گناه نکند و تقوا پیشه کند، من از همه بن‌بست‌ها نجاتش می‌دهم و رزق و روزی‌اش را هم از جایی که گمان نمی‌کند، به او می‌رسانم. اگر عقل ما افزایش پیدا کند، معرفت و ایمان ما را افزایش می‌دهد و رزق و روزی ما هم زیاد می‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال افزایش رزق و روزی هستید، از خدا بخواهید که عقل شما را زیاد کند و به دنبال تقویت عقل باید باشیم. در فراز آخر دعای عالیةالمضامین آمده است ما از خدا می‌خواهیم که عقل را برتر به ما دهد؛ عقل کامل محال است گناه و ظلم کند، زیرا تمام سرمایه‌های عالم در پرتو عقل است و در کتاب اصول کافی که از معتبرترین کتب روایی ما است، نخستین باب این کتاب باب عقل و جهل بوده و در روایتی به امام فرمودند که فلانی زیاد نماز می‌خواند و عبادت می‌کند، امام فرمودند عقلش چطور است.

شناسه خبر 43077