شناسه خبر:43164
1400/4/19 08:37:25

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه برای مبارزه با هوای نفس و دشمن درونی به تقوا نیاز داریم گفت: مبارزه با دشمن بیرونی نیز نیاز به افزایش توان رزمی و نظامی دارد تا جبهه اسلام و انقلاب قدرتمند باقی بماند.

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: خدای متعال در ارتباط با دو موضوع تلاش برای کسب تقوا و افزایش قدرت بازدارندگی در مقابل دشمنان حد و مرزی تعیین نکرده که باید این پیام بزرگ را از قرآن کریم دریافت و عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با هوای نفس و دشمن درونی به تقوا نیاز داریم گفت: مبارزه با دشمن بیرونی نیز نیاز به افزایش توان رزمی و نظامی دارد تا جبهه اسلام و انقلاب قدرتمند باقی بماند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره در پیش بودن عید غدیر، آن را عید بزرگ شیعیان دانست و افزود: ماه ذی‌الحجه از ماه‌های مهم عبادت و بندگی خدای متعال است و شب‌ها و روزهای آن دارای اهمیت بالایی است.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: جوانان باید در سن ازدواج وارد زندگی مشترک شوند ضمن اینکه باید شرایط ازدواج آسان، بهنگام٬ پایدار و معقول را نیز در نظر گرفت.

حجت الاسلام فاضلیان در ادامه گریزی به روز عفاف و حجاب و اهمیت این آموزه دینی زد و افزود: 86 سال پیش مردم مشهد در مقابل حکم رضاشاه مبنی بر کشف حجاب ایستادند و در این راه ده‌ها نفر به شهادت رسیدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم استفاده بهینه انرژی در جامعه تأکید کرد: برای کاهش مشکل قطعی برق در کشور باید صرفه جویی را مد نظر قرار داد ضمن اینکه دوری از اسراف از دستورات دین مبین اسلام است.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه اماکن تجاری و ادارات نیز باید همراه با مردم فرهنگ صرفه‌جویی و استفاده بهینه از انرژی را در دستور کار خود قرار دهند خواستار توجه به این مهم شد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم حل مشکلات جامعه به ویژه در حوزه اقتصادی بیان کرد: مردم امیدوارند به زودی دولتی موفق٬ کارآمد٬ فسادستیز و باتقوا روی کار آید و مشکلات تا جای ممکن کاهش یابد چراکه گرفتاری مردم در تورم٬ گرانی و دیگر مشکلات در این سال‌ها آزاردهنده بود.

شناسه خبر 43164