شناسه خبر:43281
1400/4/21 09:52:43
چرایی روند کند واکسیناسیون کرونا در کردستان؛

«سنندج و مریوان» قرمز می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: معاون دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان به چرایی روند کند واکسیناسیون کرونا در استان پرداخت و گفت: در حال حاضر در دز اول واکسن مشکلاتی وجود دارد و واکسن دز اول در کردستان موجود نیست.

ابراهیم قادری به شیوه تغییر وضعیت کرونا در استان پرداخت و اظهار کرد: اطلاعاتی که بیمارستان‌های استان ثبت می‌کنند در وزارت بهداشت ثبت و این در رنگ‌بندی شهرستان‌های کردستان مؤثر است.

وی افزود: میزان تشخیص بیماران، آمار فوتی‌ها و مبتلایان، رعایت پروتکل‌ها و تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌ها را دیتاهای بیمارستان‌های استان در رنگ‌بندی استان‌ها و برنامه ماسک تعیین می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان تصریح کرد: در طول چند ماه گذشته تعریف رنگ‌بندی‌ها در کشور سخت‌گیرانه‌تر بود به نحوی که قبلاً شهرها دیرتر به رنگ قرمز در می‌آمدند اما هم‌اکنون زودتر از گذشته قرمز می‌شوند.

قادری با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت دهگلان قرمز و دیگر شهرهای استان به غیر از سروآباد در وضعیت نارنجی به سر می‌برند، اعلام کرد: در این هفته امکان دارد دو شهرستان سنندج و مریوان نیز به رنگ قرمز دربیایند.

وی در پاسخ به سؤال چرایی روند کند واکسیناسیون کرونا در استان گفت: در حال حاضر در دز اول واکسن مشکلاتی وجود دارد و واکسن دز اول در کردستان موجود نیست اما در دز دوم واکسن هیچ مشکلی وجود ندارد و به میزان کافی در استان وجود دارد.

شناسه خبر 43281