شناسه خبر:43408
1400/4/24 16:05:15

سپهرغرب، گروه خبر: در قالب تفاهم‌نامه بین سپاه امیرالمؤمنین (ع)، جهادکشاورزی، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و بنیاد علوی شهرستان ملکشاهی، 670 هکتار از اراضی دیم ایلام آبی می‌شود.

در راستای خدمت‌رسانی به مردم در آستانه کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام صبح امروز نشستی با حضور فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، مدیران حوزه جهاد کشاورزی، آب و خاک، منابع طبیعی و بنیاد علوی ملکشاهی برگزار و تفاهم‌نامه همکاری برای تبدیل 670 هکتار از اراضی دیم به آبی امضا شد.

براساس این تفاهم‌نامه، چشمه خط انتقال آب و منبع دخیره آب روستای هفت چشمه ایلام جهت آبیاری 256 هکتار زمین دیم احیا خواهد شد.

همچنین کانال آب به‌منظور آبیاری 154 هکتار زمین در روستای چاویز بخش سیوان احداث می‌شود.

علاوه بر این پروژه آبرسانی به 260 هکتار از اراضی پایین‌دست امامزاده سیدمحمد ابوچماقین در سطح روستاهای گراب، خوشادول و توت به صورت ثقلی و به طول هفت کیلومتر اجرا می‌شود و به میمنت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، این پروژه به نام فاطمة الزهرا (س) نام‌گذاری شد.

این پروژه‌ها با محوریت سپاه امیرالمؤمنین (ع)، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه (سازندگی و قرارگاه پیشرفت)، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، بنیاد علوی و آب منطقه‌ای به‌منظور ایجاد باغات، صیفی‌جات، گیاهان دارویی، پرورش ماهی، ایجاد فضای تفریحی و گردشگری به مرحله اجرا درخواهند آمد.

 

شناسه خبر 43408