شناسه خبر:43554
1400/4/28 09:48:46
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت:

گازسوز کردن رایگان بیش از 3000 خودرو عمومی در کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: سه هزار و 40 دستگاه خودروی عمومی از سال گذشته تاکنون به‌صورت رایگان در استان دوگانه‌سوز شده است.

عبدالله گیتی‌منش با عنوان اینکه عصر امروز، عصر ارتباطات است، اذعان کرد: در حوزه ارتباطات به‌ویژه در عصر حاضر رسانه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و نمی‌توان به هیچ وجه خود را بی‌نیاز از این ظرفیت ارزشمند و تأثیرگذار دانست.

به گفته وی انتقاد سازنده رسانه‌ها با رویکرد اصلاح‌گرایانه در توسعه هرچه بیشتر جامعه و رفع مشکلات تاثیر بسزایی دارد.

وی در ادامه به برخی اقدامات و طرح‌های در دست اجرای شرکت نفت استان طی سال گذشته و سه ماهه امسال گریزی زد و گفت: از سال گذشته تاکنون سه هزار و 40 دستگاه خودرو عمومی به صورت رایگان در استان دوگانه‌سوز شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، تصریح کرد: اولویت در طرح دوگانه‌سوز کردن خودروها به‌صورت رایگان خودروهای عمومی بود.

گیتی‌منش با بیان اینکه برای فاز بعدی دوگانه‌سوز کردن آژانس‌ها و تاکس‌های اینترنتی به‌صورت نیمه‌رایگان در دستور کار است و براساس فهرستی که وزارت کشور در اختیار وزارت نفت قرار داده این خودروها با پرداخت 2.5 تا سه میلیون تومان دوگانه‌سوز می‌شود.

مهار مصرف بنزین از مهم‌ترین سیاست‌های دولت است

به گفته وی، یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت کاهش و مهار مصرف بنزین و حرکت به سمت سرمایه‌گذاری است که روی CNG شده است.

وی با یادآوری اینکه ظرفیت ایجادی حوزه CNG در کشور پاسخگوی دو برابر مصرف کنونی است، گفت: مصرف CNG 22 میلیون مترمکعب در روز است ولی تا 45 میلیون مترمکعب در کشور ظرفیت‌سازی شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه 470 هزار مترمربع CNG در استان کردستان مصرف می‌شود که مصرف سه ماهه امسال نسبت به سه ماهه سال گذشته 17 درصد رشد داشته است.

گیتی‌منش خاطرنشان کرد: هرچند سال گذشته به واسطه شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که اعمال شد میزان مصرف بنزین کاهش یافت اما در سخ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، مصرف بنزین در کردستان 20 درصد افزایش داشته است.

فعالیت 52 باب جایگاه CNG در کردستان

وی در ادامه با بیان اینکه 82 باب جایگاه عرضه فرآورده‌‌های نفتی و 52 باب جایگاه CNG سوخت مورد نیاز شهروندان کردستانی را تأمین می‌کنند، تصریح کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان در کنار تأمین و توزیع فرآورده‌های نفتی، اقدامات نظارتی و کنترلی متنوعی نیز دارد.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، سال گذشته به‌صورت متوسط روزانه یک‌ میلیون و 200 هزار لیتر بنزین در سطح استان توزیع شده که در قیاس با سال 98 حدود 13 درصد کاهش داشت که دلیل اصلی آن شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌ها بود.

گیتی‌منش تعداد جایگاه‌های CNG را متناسب با نیاز استان دانست و گفت: در صدور مجوز احداث CNG هیچ محدودیتی در استان نداریم و برای متقاضیان مجوز صادر می‌کنیم

شناسه خبر 43554