شناسه خبر:43560
1400/4/28 10:02:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به پروژه‌های مختلفی که در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: امسال را می‌توانیم سال تحول در حوزه درمان تأمین اجتماعی این استان بنامیم.

«میثم حجتی‌پور» روز شنبه در یک نشست خبری که به‌مناسبت هفته تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های سال جاری و تحول ایجادشده به اندازه تمام سال‌های گذشته خدمات درمانی تأمین اجتماعی را توسعه داده‌ایم.

وی ساخت اورژانس بیمارستان شهدا در سه هزار و 200 متر زیربنا و دو طبقه را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری دانست و افزود: این پروژه که سال گذشته به‌دلیل کرونا متوقف شد، امسال آغاز شد و بعد از حدود دو سال با بهترین تجهیزات و امکانات به بهره‌برداری می‌رسد.

حجتی‌پور با اشاره به اینکه بیمارستان حضرت معصومه به‌عنوان بیمارستان تخصصی زنان و کودکان باید الزاماتی داشته باشد، گفت: داشتن یک اتاق‌ خصوصی برای زایمان زنان که همسران آن‌ها به‌راحتی در کنارشان حضور داشته باشند، سال‌ها به آرزو تبدیل شده بود، اما قرار است تأمین اجتماعی هشت اتاق زایمان خصوصی را در 9 ماه آینده در این بیمارستان ایجاد کند که نمونه این بخش را در کمتر استانی می‌بینیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کرمانشاه ادامه داد: درمانگاه بیمارستان باید در محیطی خارج از بیمارستان باشد که در بیمارستان حضرت معصومه بنا داریم ساخت درمانگاه تخصصی را با زیربنای یک‌هزار و 300 متر و در دو طبقه و خارج از بیمارستان ظرف یک‌ونیم سال آینده احداث کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

* تاکنون 550 هزار نسخه الکترونیک صادر شده است

وی با اشاره به اینکه سال 96 فقط دو بیمارستان و دو درمانگاه داشتیم، تأکید کرد: امسال علاوه‌بر تجهیز دو بیمارستان، در بیشتر شهرستان‌های استان و مکان‌هایی که نیاز به این خدمات دارند، درمانگاه تأمین اجتماعی آماده ارائه خدمت به هم‌استانی‌ها است.

حجتی‌پور تعداد مراجعین به مراکز درمانی تأمین اجتماعی در سال گذشته را دو میلیون و 200 هزار بیمار اعلام کرد و افزود: همچنین در سال گذشته چهار هزار و 25 زایمان در بیمارستان حضرت معصومه ثبت شد که معادل یک‌سوم میزان زایمان انجام‌شده در استان است.

این دندانپزشک کرمانشاهی ضمن ارائه گزارشی از دوران کرونا هم یادآور شد: از ابتدای کرونا تا ابتدای تیرماه جاری یک‌هزار و 600 بیمار کرونایی در بیمارستان شهدا بستری و در این مدت 21 هزار سی‌تی‌اسکن انجام شد که جواب هشت هزار و 200 مورد آن‌ها مثبت بود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کرمانشاه صدور نسخه الکترونیک را هم ضروری دانست و گفت: زیرساخت‌های لازم برای صدور نسخه الکترونیک فراهم است و اکنون روزانه سه تا پنج هزار نسخه الکترونیک صادر می‌شود و درمجموع تا به امروز 550 هزار نسخه الکترونیک که معادل 50 درصد نسخه‌ها بوده، در کرمانشاه صادر شده است.

حجتی‌پور اعتبار سال جاری حوزه درمان تأمین اجتماعی را 700 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: امروز تجهیزاتی نیست که بخواهیم و نداشته باشیم، فقط راه‌اندازی بخش ام.آر.آی نیاز به استانداردهای محیطی بسیاری دارد که بعد از راه‌اندازی اورژانس بیمارستان شهدا این بخش را هم به این بیمارستان اضافه می‌کنیم.

شناسه خبر 43560