شناسه خبر:43697
1400/5/3 10:07:18

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: کاهش ساعات کاری ادارات در استان باعث شده روزانه بین هفت تا 9 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شود که کمک خوبی برای مدیریت شبکه است.

هیوا لهونیان به تغییر ساعات کار ادارات از 7 صبح تا 13 ظهر اشاره کرد و اظهار کرد: کاهش 9 مگاواتی مصرف برق ادارات اگرچه در ظاهر عدد کمی به نظر می‌رسد ولی همین میزان، برق 2 محله بزرگ یک شهر بزرگ را تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: تعطیلی پنجشنبه‌ها، کاهش ساعت کاری ادارات و خاموشی مراکز تجاری و تفریحی هم می‌تواند باز هم به روند کاهش خاموشی‌ها کمک کند چراکه روزهای آینده گرم‌تر می‌شود و ممکن است بازهم در روند خاموشی تاثیرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه رصد و کنترل مشترکان برق به‌صورت روزانه انجام و مشترکان پرمصرف اخطار قطع بار دریافت می‌کنند، افزود: کمتر از 15 درصد از مشترکان استان پرمصرف هستند و خوش‌مصرف‌ها سهم بیشتری دارند.

لهونیان یادآور شد: در صورتی‌که هر مشترک روزانه 60 تا 80 وات در مصرف برق صرفه‌جویی کند، نیازی به اعمال خاموشی در طول شبانه‌روز نیست.

وی با بیان اینکه حدود 2 هفته است که خاموشی‌ها در استان تا حدود زیادی کاهش یافته، ادامه داد: با توجه به تداوم گرمای هوا و عدم رعایت برخی مشترکان برنامه خاموشی تا 15 مرداد ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر 685 هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

شناسه خبر 43697