شناسه خبر:44202
1400/5/16 09:48:15

خبرنگاری از حرفه‌های بسیار حساس و مهم جامعه به‌شمار می‌رود و خبرنگار به‌عنوان فردی امین در جستجوی واقعیت‌های جامعه و در پی کمال آدمی، همواره درحال ازخودگذشتگی است.

رسالت وی به‌عنوان چشم و گوش مردم در جامعه در انتقال و بیان دقیق واقعیت‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در قداست قلم همین بس که خداوند در قرآن کریم به آن قسم یاد کرده است و بر همین اساس صاحبان قلم برای همه اعصار جزء نخبگان بشری محسوب می‌شوند؛ آنان پیشگامان حرکت ملت‌ها به سوی ترقی، توسعه و رفاه قلمداد می‌شوند.

خبرنگاران راویان کم‌توقع حق و حقیقت، سال‌های خدمت خود را با قلم‌فرسایی و روایت‌گری، کنکاش با نوشتن وقت و بی‌وقت، حضور مستمر در بطن جامعه و تهیه خبرهای تلخ و شیرین، سپری می‌کنند.

این قشر سخت‌کوش و بی‌ادعا شبانه‌روز درحال تلاش در سنگر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه بوده و رسالت خود را انجام می‌دهند.

قلم و دستان پُرتوان آنان از ارزش و اعتبار بسیار بالایی برخوردار بوده، چراکه وی در پی بیان واقعیت‌ها و انتقال آن به مردم جامعه درتلاش است.

پس به پاس این جایگاه، بیان مشکلات و کاستی‌ها از اولویت برنامه کاری آنان است. از سویی دیگر نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که سلاح اصلی آنان، دانش همراه با تخصص است که با ظرافت خاصی می‌تواند مصاحبه‌شونده را وادار به پاسخ و بیان حق و حقیقت کند.

در ادامه بررسی ضعف‌ها و نقص‌ها در حوزه برخورد با رسانه‌ها و اهمیت جایگاه آنان در راستای امنیت شغلی این قشر تلاشگر بسی مهم و حائز اهمیت است که امیدواریم با بررسی دست‌اندرکاران و دلسوزان امر و ارج‌گذاری به جایگاه آنان در ایفای رسالت خطیر این پیام‌آوران بی‌ادعا، گام‌های مؤثری به سوی ترقی، توسعه و رفاه آنان برداشته شود.

در پایان ضمن گرامیداشت و تبریک هفته مبارک خبرنگار به تمامی اصحاب قلم و رسانه که در راه ایفای رسالت خطیر خبررسانی، روشنگری و همچنین برقراری تعامل دوسویه بین مردم و مسئولین درتلاش هستند، از پروردگار قلم و آفریدگار اندیشه‌های متعالی توفیق خدمت صادقانه، عزت و سربلندی راویان کم‌توقع را مسئلت دارم.

بیان همتی- کارشناس ارتباطات و روابط عمومی شهرداری همدان

شناسه خبر 44202