شناسه خبر:44266
1400/5/17 09:49:34

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: تأسیس جهاد دانشگاهی در 16 مرداد 1359 حرکتی مناسب در آغاز انقلاب اسلامی ایران بوده است و این ظرفیت اکنون به‌عنوان یک سرمایه ملی توانسته به خوبی در خدمت تولید علم قرار گیرد.

بهمن مرادنیا در پیامی ضمن تبریک سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با فرهنگ جهادی در تولید دانش‌بنیان بر اساس توان ملی و آموزش‌های تخصصی برای توسعه اشتغال جوانان نقش مثبت و ارزنده‌ای داشته است، این نهاد انقلابی با روحیه مدیریت جهادی و بهره‌گیری از استعدادهای جوان در بدنه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، در بحث تولید علم در کشور به یک نشان معتبر تبدیل شده است.

در ادامه پیام وی آمده است: نگرش خودکفایی و بهره‌مندی از دانش داخلی می‌تواند منشأ رشد و توسعه همه‌جانبه باشد و با عینیت بخشیدن به توانمندی‌های ملی، کشور ایران را در مسیر پیشرفت قرار دهد؛ در این بین جهاد دانشگاهی در استان کردستان توانسته علوم و فن آوری روز دنیا را به‌خوبی در مراکز علمی خود پایه گذاری و با نگاه ارزشی و جهادی مراتب علمی را به‌خوبی محقق کند.

از اقدامات ارزشمند این نهاد انجام تحقیقات کاربردی متناسب با نیاز جامعه و تبدیل علم به ثروت بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای است.

اینجانب سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی را به دانشجویان، اساتید و کارکنان این نهاد انقلابی تبریک عرض نموده و امیدوارم مانند گذشته همچنان در راستای ارزش‌های انقلاب و خودکفایی دانش داخلی، گام‌های مؤثری بردارند.

نام جهاددانشگاهی اولین‌بار در تابستان سال 1359 و در پی تعطیلی دانشگاه‌ها بر اثر وقوع حرکت انقلاب فرهنگی و با الهام از نام جهاد سازندگی (که هدف اصلی خود را سازندگی مناطق محروم قرار داده بود) با هدف بـازسـازی و بهبـود فضـای علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها مطرح شد. ستاد انقلاب فرهنگی در تاریخ 16/5/59 بر مبنای مصوبه خود، شورای عالی جهاددانشگاهی را تأسیس کرد.

شناسه خبر 44266