شناسه خبر:44369
1400/5/19 10:02:00

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: این استان موفق به کسب مقام دوم طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی در بین استان‌های کشور شد.

علی آشتاب روز دوشنبه افزود: کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی از حدود سه سال قبل در کشور آغاز شده است و تاکنون 10 هزار و 754 نفر در لرستان خواستار استفاده از مزایای این طرح شده‌اند.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی بستر تقویت اشتغال جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را فراهم می‌کند، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح کارورزی تاکنون 786 واحد اقتصادی استان، سه هزار و 833 دانش‌آموخته را به‌کار گرفته‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در تکمیل طرح کارورزی، مشوق‎‌هایی همچون معافیت‌های بیمه‌ای سهم کارفرما با صورت جذب کارورز و پرداخت یک‌سوم از حداقل دستمزد در قالب طرح یارانه دستمزد به مدت یک سال درنظر گرفته شده که باید با اطلاع‌رسانی دقیق، در بخش‎‌های مختلف صنعت، کشاورزی و به‌خصوص فنی و مهندسی و خدمات از آن بهره گرفت.

آشتاب اضافه کرد: چنانچه کارفرمایان هریک از ظرفیت‎‌های مطرح‌شده شامل طرح کاروزی، طرح پرداخت یارانه دستمزد و معافیت‎‌های بیمه‌‎ای سهم کارفرما را استفاده کنند، معافیت‌های بیمه‌ای به تناسب مربوط برای آن‌ها درنظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به استفاده 10 هزار بنگاه اقتصادی کشور از این طرح، گفت: سال گذشته سهمیه استان در این راستا 750 نفر بود که 765 نفر در بنگاه‌های اقتصادی استان جذب شدند.

به گفته آشتاب درحال حاضر استان فارس رتبه نخست طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی را در کشور دارد.

شناسه خبر 44369