شناسه خبر:44764
1400/6/1 09:57:14

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه پرداخت چهار هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها را در روند بازسازی 132 هزار واحد مسکونی، صنعتی و صنفی استان مؤثر دانست و گفت: همکاری و مساعدت بانک‌ها در اختصاص این تسهیلات قابل تقدیر است.

«هوشنگ بازوند» روز یکشنبه در جلسه شورای بانک‌های استان با تقدیر از شبکه بانکی در کمک به روند بازسازی مناطق زلزله‌زده و پرداخت تسهیلات به زلزله‌زدگان، اظهار کرد: سیستم بانکی استان در چهار سال گذشته که سال‌های بسیار سخت و پُرتلاطمی برای استان بود، نقش بسیار ارزشمند و قابل توجهی در حل بحران‌های مختلف اعم از زلزله، سیل و کرونا ایفا کردند که جای تقدیر و تشکر از مدیران و کارکنان شبکه بانکی دارد.

وی افزود: برای غلبه بر این مشکلات نیاز به ابزار مورد نیاز یعنی منابع مالی داشتیم که اگر این منابع مالی به‌موقع ترزیق نمی‌شد، شاید امروز با این توفیقات در حل بحران‌ها همراه نبودیم.

بازوند با اشاره به سفرهای مسئولین کشور در زمان زلزله به استان، تأکید کرد: ریاست‌جمهوری سابق در روز سوم زلزله به کرمانشاه آمدند و یکی از نگران‌های ما بحث طولانی بودن ارائه تسهیلات به زلزله‌زدگان بود، کما اینکه در زلزله‌های دیگر شاهد آن بودیم که پرداخت تسهیلات حداقل به یک ماه زمان نیاز داشت، اما در زلزله استان مصوبات خوبی از سوی هیئت دولت (تنها 36 ساعت پس از وقوع زلزله) به استان ابلاغ شد و اگر این مصوبات دولت نبود، توفیقات امروز حاصل نمی‌شد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در سفر دکتر لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی به استان در همان زمان، خواستیم وزیر اقتصاد حتماً همراه ایشان به کرمانشاه سفر کند، زیرا بحث ارائه تسهیلات بانکی به زلزله‌زدگان برای ما بسیار مهم و اساسی بود.

وی گفت: پس از وقوع زلزله، ما در استان هر چهارشنبه‌ها جلسه ستاد بازسازی استان را برگزار می‌کردیم و یکی از محورهای بسیار مهم این ستاد، بحث ارائه تسهیلات به زلزله‌زدگان بود و واقعاً شبکه بانکی استان با وجود همه مشکلات و گرفتارهای خود در زمان بحران‌های زلزله، سیل و کرونا، یک گام جلوتر از کارها بودند و اقدامات بسیار مؤثری برای استان داشتند و کارکنان بانک‌ها با اعزام به مناطق زلزله‌زده تا پاسی از شب مشغول خدمت‌رسانی به مردم بودند که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

   4 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به روند بازسازی پرداخت شد

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در زمان زلزله استان چهار هزار میلیارد و 200 میلیارد تومان پول و منابع برای کمک به روند بازسازی پرداخت شد، اظهار کرد: این اقدام کار بسیار بزرگی بود که در زمان زلزله انجام شد و این رقم کمک بسیار خوب و قابل توجه برای بازسازی و سرعت بخشیدن به کارهای مردم بود که ماحصل این رقم ساخت و یا بازسازی 132 هزار واحد مسکونی، تجاری و اقتصادی در مناطق زلزله‌زده است.

بازوند همچنین تأکید کرد: بازسازی منازل تخریب‌شده در مناطق زلزله‌زده ماحصل پشتیبانی‌ها و حمایت‌های شبکه بانکی و دستگاه‌های اجرایی استان بود و انصافاً همه شبکه بانکی استان در زمان زلزله پای کار بودند و مدیران شبکه‌های بانکی علاوه‌بر اینکه روند پرداخت تسهیلات را تسهیل کردند، یک سال هزینه‌های تبلیغاتی خودشان را برای بازسازی این مناطق هزینه کردند و درمجموع 21 میلیارد تومان کمک اهدا شد که یک کار جدید و بسیار خوبی بود.

   دو سال پرداخت تسهیلات مردم امهال شد

وی یکی دیگر از اقدامات خوب مدیران بانک‌ها در زمان زلزله را کمک به امهال بازپرداخت تسهیلات مردم به شبکه بانکی عنوان کرد و گفت: دو سال بازپرداخت تسهیلات مردم به شبکه بانکی امهال شد که مدیران بانکی در این زمینه هم تلاش‌های بسیار خوبی از خود نشان دادند و تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای کمک‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم زلزله‌زده به‌کار گرفته شد.

این مقام مسئول همچنین از تلاش‌های رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون سابق امور عمرانی استاندار کرمانشاه، فرمانداران سابق سرپل ذهاب، رؤسای راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در کمک به روند بازسازی مناطق زلزله‌زده تقدیر و تشکر کرد.

   بانک‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه و شکوفایی استان دارند

استاندار کرمانشاه همچنین با تقدیر از نقش بانک‌ها در کمک به روند توسعه و پیشرفت استان، گفت: به‌لحاظ اینکه اقتصاد استان یک اقتصاد بانک‌محور بوده و بانک‌ها به‌عنوان شریک اجرای پروژه‌ها محسوب می‌شوند، بنابراین آن‌ها نقش‌آفرینی بسیار مهمی درخصوص توسعه استان دارند که به جهت این‌همه تلاش و اقدامات ارزنده شبکه بانکی استان، قصد داشتیم این جلسه با حضور کارکنان بانک‌ها در محیطی بزرگ‌تر برگزار شود، اما به‌لحاظ شرایط کرونایی مجبور شدیم جلسه را با حضور مدیران بانک‌های عامل استان برگزار کنیم.

وی به پاس زحمات و تلاش‌های مدیران بانک‌ها در زمان زلزله، تندیس این اقدامات را به مدیران عامل بانک‌های استان اهدا کرد.

شناسه خبر 44764