شناسه خبر:44777
1400/6/1 10:35:37

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان، به برخی خبرها مبنی بر قطعی آب به خاطر خاموشی برق در بعضی نقاط استان اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌های پمپاژ آب شهری و روستایی باید مجهز به مولدهای خود تأمین باشند که در صورت قطعی برق، تأمین آب شرب مشترکان دچار اختلال نشود.

کوهسار رسولی‌تبار اظهار کرد: ایستگاه‌های پمپاژ آب شهری و روستایی مانند بیمارستان‌ها جزو مراکز حساس محسوب می‌شوند و بر اساس دستورالعمل‌ها و ضوابط ابلاغی، این مراکز باید مجهز به مولدهای خود تأمین باشند.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته اجرای ابلاغیه ذکر شده به مراکز حساس ازجمله شرکت آب و فاضلاب درخواست شد اما تاکنون اجرایی و عملیاتی نشده است و باید مراکز و ایستگاه‌های پمپاژ آب شرب شهری و روستایی مانند دیگر مراکز حساس به دیزل ژنراتور مجهز شوند تا در صورت لزوم به‌صورت خودکار وارد مدار شده و پمپاژ آب به مخازن آب با اختلال مواجه نشده و آب شرب مشترکان، قطع نشود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه وظیفه شرکت توزیع برق، توزیع عادلانه انرژی در اختیار برای همه مشترکان است، افزود: ممکن است به دلایلی ازجمله توسعه و اصلاح شبکه یا حوادث پیش‌بینی نشده، برای دقایق یا ساعاتی تأمین برق مشترکان در مناطقی از سطح استان دچار اختلال شود، بنابراین مراکز حساسی مانند ایستگاه‌های پمپاژ آب، نباید متکی و وابسته به شبکه عمومی توزیع برق استان بوده و آب مورد نیاز مشترکان به این دلیل قطع شود.

رسولی‌تبار تأکید کرد: این شرکت در شرایط سخت امسال که با کاهش توان تولید برق در نیروگاه‌ها مواجه بودیم و به تبع آن سهمیه انرژی در اختیار شرکت‌های توزیع برق بسیار کاهش داده شد و از طرف دیگر مصرف مشترکان برق استان بیش از 25 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد مصرف همراه بود، تمام تلاش خود را به کار گرفت که برق مراکز حساس ازجمله بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ آب شرب، ایستگاه‌های مخابراتی قطع نشود و با کمک مشترکان این مهم تا حدود زیادی محقق شد.

در حال حاضر 685 هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

شناسه خبر 44777