شناسه خبر:45182
1400/6/9 10:04:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: هماهنگی بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها ضرورتی انکارناپذیر برای تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی است.

عرفان مرادی در جلسه‌ای که به‌منظور ایجاد هماهنگی بیشتر برای اتخاذ راهکار مناسب جهت تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی برگزار شد، با اشاره به حساسیت و اهمیت موضوع، خواستار تعامل بیش از پیش بین دستگاه‌های مرتبط با این موضوع به‌عنوان ضرورتی انکارناپذیر شد.

وی افزود: دستیابی به این امر مهم یعنی تثبیت مالکیت اراضی ملی، دریافت اسناد و تبدیل اسناد دفترچه‌‌ای به تک‌برگ منوط به تعامل بیشتر و جدیت و پیگیری‌های لازم توسط سه دستگاه راه و شهرسازی، ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: اگرچه در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و هماهنگی بین دستگاه‌ها نیز مطلوب است، ولی کافی نیست و اتخاذ راهکار مناسب از جمله جلسات و پیگیری‌های لازم به صورت هفتگی و ارائه گزارش اقدامات به ویژه در شهرستان‌ها ضروری است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با ارائه گزارش در زمینه اقدامات انجام شده برای تثبیت مالکیت دولت گفت‌: 70 هزار هکتار اراضی ملی شامل 15 هزار هکتار اراضی ملی واقع در محدوده و55هزارهکتار اراضی ملی واقع در حریم در استان وجود دارد که 13 هزار هکتار آن سند دارد و برای مابقی اراضی نیز تلاش‌های لازم در زمینه تثبیت مالکیت و دریافت اسناد در جریان است.

 

شناسه خبر 45182