شناسه خبر:45356
1400/6/13 11:18:26

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کردستان گفت: در حال حاضر 100 درصد خدمات سازمان تأمین اجتماعی در کردستان به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

شیرزاد قادرپور اقدام اظهارکرد: بر اساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک و پذیرش بیماران در مراکز درمانی و طرف قرار داد سازمان تأمین اجتماعی بدون نیاز به دفترچه بیمه، از اسفند سال 99 در سراسر کشور آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس صدور دفترچه درمانی در تمامی شعب و کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی متوقف می‌شود و بیمه ‌شدگان و خانواده‌های آنان می‌توانند با ارائه کد ملی، جلد دفترچه درمانی و برای فرزندان بیمه شده بالای 18 سال با همراه داشتن شناسنامه نسبت به دریافت خدمات درمانی اقدام کنند.

وی در خصوص وضعیت اجرای این طرح در استان کردستان گفت: نسخه الکترونیک در استان کردستان در تمام مراکز خصوصی، دولتی و دانشگاهی به‌صورت 100 درصد در حال اجراست.

وی تصریح کرد: در صورت مراجعه بیمار به پزشک طرف قرارداد، پزشک پس از احراز هویت و ثبت شماره تلفن همراه (موبایل) متعلق به بیمار و انجام معاینه نسبت به ثبت خدمات پزشکی (اعم از انجام ویزیت، تجویز دارو و سایر خدمات تشخیصی و وی افزود: مگر در موارد قطعی اینترنت یا سامانه که در جهت عدم اختلال در روند ارائه درمان به بیمه شدگان نسخ کاغذی در آن شرایط جایگزین نسخه الکترونیک می‌شود.

سرپرست مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کردستان در خصوص اجرای این طرح در روستاهای استان همچنین بیان کرد: بیمه روستایی متعلق به بیمه سلامت است و جزء بیمه‌های زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی نیست.

قادرپوراقدام در خصوص نسخه‌هایی که به‌صورت الکترونیکی در استان صادر می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم تا در تمامی بخش‌های خصوص و دولتی و دانشگاهی 100 درصدنسخه‌های تجویز شده نیز به‌صورت الکترونیکی صادر شود مگر در صورت قطعی و یا کندی اینترنت که به ناچار باید برای ارائه خدمات درمانی هرچه بهتر به بیماران از دفترچه درمانی بیمه شده استفاده می‌شود.

وی حذف چاپ دفترچه و کاغذ، صرفه‌جویی در وقت بیمه‌شدگان و حذف نسخه‌خوانی اشتباه توسط داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک را بخشی از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: عدم انتقال بیماری‌های واگیردار، ثبت تمامی سوابق بیماران و دسترسی تمام پزشکان معالج کشوری به سوابق، پرداخت آنلاین مطالبات مراکز طرف قرارداد را از دیگر مزایای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک بیان کرد.

این مسئول ادامه داد: در این صورت حق‌الزحمه پزشک معالج طرف قرارداد برابر ضوابط مربوطه و به‌صورت بر خط (آنلاین) توسط این سازمان پرداخت خواهد شد.

قادرپوراقدام اذعان کرد: پزشک می‌تواند در صورت عدم امکان نسخه‌نویسی الکترونیک، همانند روال سابق از دفترچه درمانی بیماران برای تجویز خدمات پزشکی استفاده کرده و برگ مخصوص پزشک را همچوم گذشته به مدیریت درمان استان ارسال کند.

شناسه خبر 45356