شناسه خبر:45405
1400/6/14 10:02:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به عضویت بیش از 200 هزار نفر در مجموعه تعاون روستایی کرمانشاه، گفت: بیش از 280 تشکل تعاون روستایی در کرمانشاه فعال است.

ایرج صفایی پیش از ظهر روز گذشته در نشست خبری مجازی اظهار کرد: در مجموعه تعاون روستایی استان کرمانشاه از ابتدای سال 1400 تاکنون نزدیک به 400 شغل مستقیم ایجاد کرده‌ایم که اگر شغل غیر مستقیم ایجادشده را هم حساب کنیم، مجموع اشتغال‌زایی تعاون روستایی استان کرمانشاه به 700 شغل می‌رسد.

وی با تشریح محاسن روستابازارها در حمایت و ایجاد انگیزه در کشاورزان، افزود: سال گذشته روستابازار شهرستان صحنه به بهره‌برداری رسید و با توجه به استقبال از این روستابازار و مشخص شدن تأثیرات مثبت آن‌ها، درنظر داریم تا پایان سال 1400 پنج روستابازار دیگر در استان کرمانشاه و در شهرستان‌های کرمانشاه، پاوه، اسلام‌آباد غرب، روانسر و جوانرود افتتاح کنیم.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به حمایت همیشگی تعاون روستایی از کشاورزان، تصریح کرد: میزان تعهد خرید محصولات تعاونی روستایی استان کرمانشاه در سال گذشته 147 هزار تُن بود که در راستای حمایت از کشاورزان و با توافق صورت‌گرفته توانستیم 282 هزار تُن خرید تضمینی و توافقی محصولات را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه 280 تشکل تعاون روستایی فعال داریم که در قالب این تشکل‌ها بیش از 200 هزار نفر عضو در مجموعه تعاون روستایی استان کرمانشاه فعالیت دارند.

صفایی خاطرنشان کرد: ظرفیت 40 شرکت تعاونی در حوزه مدیریت آب و خاک در استان کرمانشاه ظرفیت بسیار خوبی است که به کمک این ظرفیت در سال گذشته توانستیم 53 هزار هکتار از زمین‌های دیم در استان کرمانشاه را آبی کنیم.

وی با بیان اینکه مزرعه پرورش ماهی کنگاور پیشرفت 80 درصدی داشته است، گفت: این مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت تولید سالانه 50 تُن، تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

شناسه خبر 45405