شناسه خبر:45618
1400/6/18 09:43:06
در راستای سامان‌دهی و مدیریت مصرف سوخت انجام شد؛

شماره‌گذاری بیش از 95 درصد تراکتورها و ادوات کشاورزی در منطقه همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: در راستای شناسایی مصرف‌کنندگان واقعی، مدیریت مطلوب توزیع سوخت و صیانت از حقوق شهروندان تا اوایل شهریورماه جاری، 29 هزار و 373 دستگاه از وسایل کشاورزی شماره‌گذاری شدند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی بیان کرد: طرح سامان‌دهی مشترکان مصرف‌کننده فرآورده‌های نفتی در بخش کشاورزی موضوعی بود که سال‌ها موجب قاچاق سوخت، مصرف خارج از حوزه تعریف‌شده و تضییع حقوق فعالان تولیدگر این بخش می‌شد.

وی افزود: با همکاری فرماندهی پلیس راهور و اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان، جامعه مصرف‌کنندگان فرآورده‌های نفتی این حوزه شناسایی و اقدامات لازم از قبیل اطلاع‌رسانی چگونگی شماره‌گذاری، ثبت‌نام و مشخصات ادوات کشاورزی و درنهایت پلاک‌گذاری انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: عمل به مسئولیت اجتماعی شرکت و تحقق حقوق شهروندی و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان همواره از اولویت‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است.

روستایی یادآور شد: پلاک‌گذاری این دستگاه‌ها علاوه‌بر اینکه سبب تخصیص سوخت به مصرف‌کننده واقعی و تسهیل دریافت آن می‌شود، مزیت‌هایی همچون انظباط‌بخشی ترافیکی، امنیت عبورومرور، پوشش بیمه‌ای این‌قبیل وسایل، سنددار شدن آن‌ها و غیره را در بر دارد.

رئیس واحد تأمین و توزیع منطقه همدان نیز ضمن قدردانی از همکاری مجدانه و تعامل کارساز مسئولین جهاد کشاورزی و فرماندهی راهور استان تا زمان انتشار این خبر، از شماره‌گذاری بیش از 95 درصد تراکتورها و ادوات کشاورزی در استان خبر داد.

بهزاد نصیری اظهار کرد: 622 دستگاه دیگر نیز تکمیل پرونده کرده و روند شماره‌گذاری آنان در مراکز تعویض پلاک درحال انجام است. همچنین مالکان یک‌هزار دستگاه تاکنون مراجعه و پیگیری در این زمینه نداشته‌اند.

وی خواستار شد: مالکان تراکتورها و دیگر ادوات کشاورزی که تاکنون برای شماره‌گذاری وسایل خود اقدامی نکرده‌اند، با در دست داشتن سند کارخانه یا دفترچه مالکیت وسیله و مدارک هویتی مالک به اداره جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه کرده و در روند اجرای پلاک‌گذاری قرار گیرند.

این مقام مسئول اطمینان داد: مدیریت منسجم، تحلیل داده‌های آماری و شناخت کامل از میزان دقیق سوخت مورد نیاز، اقدام مهمی در مانع‌زدایی از سر راه تولید در بخش کشاورزی است که با این کار می‌توان سوخت مورد نیاز وسایل کشاورزی را با اطمینان در اختیار مصرف‌کنندگان واقعی قرار داد.

گفتنی است، براساس برخی گمانه‌ها با اجرای این طرح، ادوات اسقاط‌شده و فاقد پلاک به‌تدریج از گردونه تخصیص و دریافت سوخت حذف شده و علاوه‌بر تحویل فرآورده به ادوات فعال و مؤثر در امر تولیدات کشاورزی، شاهد صرفه‌جویی در مصرف سوخت خواهیم بود.

شناسه خبر 45618