شناسه خبر:45620
1400/6/18 09:46:08

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: با توجه به احتمال بازگشایی مدارس در ماه‌های آینده، ضروری است مجموعه مدیریت شهری همدان نسبت به ایمن‌سازی معابر درون‌شهری برای حفظ سلامت دانش‌آموزان اقدام کند.

سرهنگ «فرخ جمالی» روز چهارشنبه اظهار کرد: با توجه به اینکه مدارس در دو سال گذشته به‌واسطه همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل بوده و کار آموزش به‌صورت مجازی انجام شده، دانش‌آموزان در این مدت تردد شهری برای حضور در مدارس همچون گذشته نداشتند.

وی افزود: بر همین اساس و با توجه به اینکه خط‌کشی‌های عرضی معابر (ویژه تردد عابرین) به‌خصوص گذرگاه‌های عابرین در محدوده مدارس به‌مرور زمان پاک شده، لازم است اقدامات مناسب در راستای نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و همچنین خط‌کشی عرضی معابر برای تردد ایمن دانش‌آموزان انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: به‌طور طبیعی با بازگشایی مدارس شاهد افزایش حجم ترافیک صبحگاهی به‌دلیل حضور دانش‌آموزان در سطح شهر و همچنین تردد ناوگان سرویس مدارس خواهیم بود که در این زمینه پلیس با برنامه‌ریزی مناسب و همه‌جانبه، فعالیت‌های نظارتی خود برای برقراری نظم و انضباط ترافیکی و حفظ سلامت دانش‌آموزان را در دستور کار قرار می‌دهد.

سرهنگ جمالی در ادامه به ایجاد گره ترافیکی و سد معبر ناشی از بروز سوانح رانندگی در معابر شهری اشاره کرد و گفت: پس از بروز تصادف‌های خسارتی در معابر درون‌شهری، مالکان برای حضور پلیس از جابه‌جایی خودرو و تغییر محل سانحه خودداری می‌کنند که همین امر منجر به بروز ترافیک در معابر اصلی و پُرتردد شهر می‌شود.

به گفته وی برای سوانح خسارتی زیر 16 میلیون تومان نیازی به رسم کروکی پلیس نیست و در چنین مواقعی طرفین باید با تهیه عکس و تصویر سانحه از فاصله 10 متری، خودروها را به حاشیه معبر هدایت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: مقصر حادثه باید مدارک خود را در اختیار راننده خودرو خسارت‌دیده قرار دهد و درصورت بروز هرگونه مشکل بین طرفین، ارائه تصویر سانحه به پلیس راهور برای بررسی رویداد کفایت می‌کند.

سرهنگ جمالی تأکید کرد: چنانچه توقف خودروهای سانحه‌دیده موجب بروز گره ترافیکی و مشکل در تردد معبر شود، مالکان هر دو خودروی تصادفی از سوی پلیس جریمه خواهند شد.

شناسه خبر 45620