شناسه خبر:46434
1400/7/7 08:49:18
با هدف افزایش توان دفاعی از تأسیسات؛

رزمایش پدافند غیر عامل در نیروگاه شهیدمفتح برگزار شد

سپهرغرب، گروه خبر: رزمایش پدافند غیر عامل در نیروگاه شهیدمفتح با هدف افزایش توان دفاعی از تأسیسات برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، مانور مشترک پدافند غیر عامل و مدیریت بحران با هدف دفاع از تأسیسات نیروگاه شهیدمفتح با حضور کارکنان حراست، بسیج، ایمنی و بهداشت نیروگاه و یگان‌های انتظامی و سپاه پاسداران و تیم‌های امدادی استان همدان و شهرستان کبودراهنگ و نظارت اداره کل پدافند غیر عامل استانداری همدان برگزار شد.

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح ضمن اعلام این خبر، گفت: هدف از برگزاری این مانور ایجاد آمادگی و هماهنگی بیشتر بین نیروهای حفاظتی و خدمات‌رسان و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های پشتیبان در زمان بروز حادثه و خطر و افزایش توان دفاعی از تأسیسات نیروگاه است.

عبدالمجید دیناروند اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروگاه شهیدمفتح به‌عنوان یکی از مراکز حساس استان و همچنین تأمین‌کننده بخشی از نیاز شبکه سراسری برق کشور به‌شمار می‌آید، ازاین‌رو شناخت صحیح و دقیق تهدیدات احتمالی می‌تواند به بهبود شرایط پدافند غیر عامل این مجموعه کمک کند.

وی افزود: این مانور با اهدافی همچون مقابله با عوامل انتحاری، گروگان‌گیری، حمله تروریستی و انجام عملیات‌های امداد و نجات مصدوم، تصمیم‌گیری‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت و ایجاد هماهنگی لازم بین مجموعه حفاظتی نیروگاه با عوامل نظامی و انتظامی و خدمات‌رسان صورت پذیرفت.

دیناروند ادامه داد: این رزمایش با تهیه چهار سناریو با نظارت اداره کل پدافند غیر عامل استانداری همدان و همکاری دستگاه‌هایی که مقرر به نقش‌آفرینی بودند با موفقیت انجام پذیرفت و در پایان نقاط ضعف و قوت این رزمایش توسط ممیزین از پیش تعیین‌شده در جلسه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح در خاتمه تصریح کرد: پدافند غیر عامل تمهیداتی است که در زمان صلح صورت می‌گیرد و عمده‌ترین هدف پدافند غیر عامل، ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های مورد نیاز مردم است که باید با یک برنامه‌ریزی و طراحی در توسعه پایدار کشور نهادینه شود.

شناسه خبر 46434