شناسه خبر:47904
1400/8/13 10:22:48
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان:

فعالان «خوشه فرش» کردستان به نمایشگاه اکسپو اعزام شدند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: عوامل و اعضای خوشه فرش به‌عنوان نماینده استان برای بازدید از نمایشگاه خارجی اکسپو به دبی عزام شدند.

احمد خسروی اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان همزمان با انجام رسالت خود در ایجاد شهرک‌های صنعتی، تأمین زیرساخت‌ها و واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران، برنامه‌های حمایتی از تولیدکنندگان پس از رسیدن به مرحله بهره‌برداری را با استفاده از منابع و امکانات معاونت صنایع کوچک، جزو وظایف خود می‌داند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های آموزش و پژوهش از تولیدکنندگان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان حمایت می‌شود، افزود: برگزاری تورهای صنعتی خارجی و داخلی و شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی ازجمله حمایت‌های این شرکت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با بیان اینکه برگزاری تورهای صنعتی برای 200 نفر در این استان طی یک سال تعریف شده است، گفت: طی چند سال اخیر برنامه‌های این حوزه را هدفمندتر و منسجم‌تر کرده‌ایم و در این راستا اخیرا 16 نفر از تولیدکنندگان، مدیران، عاملان و ناظران حوزه فرش را به نمایشگاه بین‌المللی اکسپو که امسال در دبی برپا شده اعزام کردیم.

خسروی با اشاره به اینکه نمایشگاه اکسپو هر پنج سال یک‌بار در کشورهای مختلف برپا می‌شود، یادآور شد: این نمایشگاه یک رویداد مهم جهانی به شمار می‌رود و به آن نمایشگاه فرهنگ ملل اسم برده می‌شود.

وی شرکت تولیدکنندگان و مدیران حوزه فرش استان در این نمایشگاه را فرصت ارزشمندی برای کسب تجربه، ایجاد ارتباط با سایر کشورها، معرفی کالاها و بازاریابی خواند و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت تولید فرش استان و براساس برنامه خوشه فرش تصمیم به حمایت از افرادی در این حوزه برای شرکت در این نمایشگاه گرفته شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اضافه کرد: 90 هزار بافنده فرش و 16 هزار بیمه شده این صنعت دستی را در استان داریم ولی این افراد عمدتاً از درآمد پایین برخوردارند و برای تهیه مواد اولیه و کسب بازار با مشکلات جدی مواجه هستند.

خسروی یادآور شد: برای حل مشکلات مذکور خوشه صنعتی فرش در استان اخیراً کلید خورد و برای توسعه بازارهای هدف و رونق تجارت و صادرات فرش در راستای برنامه‌های حمایتی خود از صنایع کوچک، تعدادی از دست اندرکاران این خوشه به نمایشگاه اکسپو اعزام شدند.

نمایشگاه اکسپو از 9 مهر 1400 الی 11 فروردین 1401 در شهر دبی کشور امارات متحده عربی برپا است و غرفه‌هایی از فناوری‌های موجود در دنیا در این نمایشگاه ایجاد شده است.

شناسه خبر 47904