شناسه خبر:48550
1400/8/27 09:10:52
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی:

خط ملی «نماد» در استان مرکزی افتتاح شد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: خط تلفنی 1570 نماد (نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در استان افتتاح شد.

بهرام حسین‌آبادی اظهار کرد: هم‌زمان با هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی خط ملی «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) با محوریت فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان استان با حضور شماری از مسئولان این استان در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش‌آموزی اراک راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: خط تلفنی 1570 نماد (نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان)، طرحی جامع برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی تصریح کرد: این طرح با هدف توسعه دسترسی دانش‌آموزان، مدارس و والدین به خدمات راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و نیز افزایش آمادگی برای واکنش سریع در برابر آسیب‌ها و فوریت‌های روانی و اجتماعی در همه مناطق آموزش‌وپرورش استان اجرا می‌شود.

حسین‌آبادی تأکید کرد: پیشگیری بهتر از درمان است و ما از هر زمینه‌ای برای پیشگیری از آسیب‌ها در راستای تربیت اسلامی دانش‌آموزان استفاده می‌کنیم. همه والدین و دانش‌آموزان می‌توانند با شماره 1570 با این مرکز تماس داشته و مسائل و مشکلات خود را با مشاوران استان در میان بگذارند.

شناسه خبر 48550