شناسه خبر:48596
1400/8/29 09:18:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: یک منبع جدید از آب‌های زیرزمینی در جنوب غربی شهر کرمانشاه پیدا شده که می‌توانیم 15 تا 20 حلقه چاه را در آن‌جا حفر کنیم.

علی‌رضا کاکاوند روز پنجشنبه گذشته بیشترین مشکلات در حوزه آب را مربوط به کلان‌شهر کرمانشاه دانست و اظهار کرد: تأمین آب بلندمدت شهر کرمانشاه از سد گاوشان خواهد بود که در تابستان امسال راه‌اندازی اضطراری این خط انتقال را داشتیم.

وی ظرفیت کامل خط انتقال سد گاوشان را حدود دو هزار و 600 لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: درحال حاضر حدود یک‌هزار تا یک‌هزار و 200 لیتر بر ثانیه آب وارد این خط می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: خط انتقال مشکلی ندارد، حوضچه‌ها و شیرآلات دچار نواقصی هستند که تا دو الی سه ماه آینده این نواقص هم برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه شهر کرمانشاه، حتماً نیازمند منابع تأمین به‌جز سد گاوشان هستیم، پس کمانکان به استفاده از چاه‌ها و سراب‌ها ازجمله قنبر و قنات روزان نیازمندیم؛ ضمن اینکه همین الان هم درحال حفر چاه هستیم.

کاکاوند نیاز فعلی شهر کرمانشاه را چهار هزار و 700 لیتر بر ثانیه دانست و گفت: درحال حاضر حدود سه هزار و 700 لیتر بر ثانیه آب تحویل می‌دهیم.

وی به انواع چاه‌ها ازجمله دستی، آب‌رفتی و آهکی اشاره و بیان کرد: مطالعات ما به سمت چاه‌های آهکی است که خوشبختانه طبق مطالعات صورت‌گرفته در جنوب غربی شهر کرمانشاه و در سمت جاده اسلام‌آباد غرب، یک منبع جدید پیدا شده است که ازنظر آب‌های زیرزمینی منبعی غنی است که می‌توانیم 15 تا 20 حلقه چاه را در آن‌جا حفر کنیم.

کاکاوند در پایان با اشاره به کاهش بارندگی در کشور و خشک‌سالی بی‌سابقه در استان، از مردم خواست همواره صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن را مد نظر داشته باشند.

 

شناسه خبر 48596