شناسه خبر:48995
1400/9/7 10:07:52

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه قیمت جدید نان از روز گذشته اعمال شد، گفت: از آخرین مرحله اصلاح قیمت تاکنون اکثر موارد تأثیرگذار در تهیه نان اعم از دستمزد کارگران، هزینه‌ حامل‌های انرژی و خمیرمایه افزایش قیمت داشته است.

ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه براساس درخواست‌های متعدد و به‌حق متصدی نان و نانوایان استان تلاش کردیم اصلاح قیمت را از کمیته آرد و نان کشور پیگیری کنیم، اظهار کرد: آخرین مرحله اصلاح قیمت نان در همدان اسفندماه سال 98 انجام شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت جدید از روز گذشته اعمال شد، افزود: مردم همیشه همراه همدان در جریان هستند که از آخرین مرحله اصلاح قیمت تاکنون اکثر موارد تأثیرگذار در تهیه نان اعم از دستمزد کارگران، هزینه‌ حامل‌های انرژی و خمیرمایه افزایش قیمت داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر اینکه تاکنون قیمت گندم و آرد هیچ افزایشی پیدا نکرده است، گفت: قیمت گندم و آرد در قیمت تمام‌شده نان 25 تا 28 درصد تأثیرگذار است.

وی با اشاره به افزایش 40 تا 60 درصدی قیمت نان، خاطرنشان کرد: در کمیته تنظیم بازار استان و شورای آرد و نان استان که مرجع تصمیم‌گیری در این زمینه هستند، افزایش قیمت نان مورد تأیید قرار گرفته و به‌صورت بنرهای متحدالشکل در سراسر استان نصب شده است.

پورمجاهد در ادامه به تلاش برای اطلاع‌رسانی به‌صورت یکپارچه و منسجم اشاره کرد و افزود: روی کیفیت نان دقت لازم صورت بگیرد، چراکه نان برکت خداوند است و باید به نحو احسن در اختیار مردم باشد؛ ضمن اینکه از صبح روز گذشته بازرسی و نظارت بر روند اصلاح قیمت و کیفیت نان با سه اکیپ درحال اجرا است.

وی با بیان اینکه وزن نان نیز باید رعایت شود و نانوایان وزن چانه اعلام‌شده را مد نظر قرار دهند، بیان کرد: حدود 60 درصد نانوایی‌های همدان لواشی بوده و انصافاً قیمت نان به‌ویژه لواش به‌صورت منطقی تعیین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان یادآور شد: ازلحاظ رندی قیمت هم که اغلب نانوایی‌ها از دستگاه کارتخوان استفاده می‌کنند و مشکلی برای ارائه پول خُرد وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه مبلغ 50 تومان به‌ازای هر نان برای بسیاری از خانواده‌ها در ابعاد بزرگ و در سال رقم قابل ملاحظه‌ای است، از همین رو خرید با کارت بانک توصیه می‌شود تا مشکلی هم در زمینه پول خُرد در بین نباشد.

پورمجاهد در پایان متذکر شد: قیمت نان لواش 450 تومان، سنگگ دولتی 1600 تومان، نان بربری دولتی 1200 و تافتون دولتی 750 تومان تعیین شده است.

شناسه خبر 48995