شناسه خبر:49955
1400/9/28 10:24:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شبکه توزیع برق بیجار گفت: با وجود شرایط بد آب و هوایی چند روز اخیر، شبکه فشار متوسط و ضعیف روستاهای کاکاعباس و فتح آباد این شهرستان با تلاش همکاران به طور کامل بهسازی شد.

هادی محمدمرادیان اظهار کرد: بهسازی شبکه برق این دو روستا با هدف افزایش قابلیت اطمینان خطوط برق‌رسانی، رعایت حریم شبکه برق، پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق، جابجایی پایه از معبر و رفع کانون‌های خطر، کاهش خاموشی‌های ناخواسته و افزایش رضایت مندی مشترکان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ازجمله اقدامات انجام شده در روستای کاکاعباس شامل اصلاح دو هزار و 450 متر شبکه فشار ضعیف و اصلاح 445 متر شبکه فشار متوسط است که با وجود شرایط بد آب و هوایی در روزهای اخیر، بصورت کامل اجرا شد.

مدیر توزیع برق بیجار ادامه داد: اقدامات انجام شده در روستای فتح آباد نیز شامل اصلاح یک هزار و 20 متر شبکه فشار ضعیف، اصلاح 340 متر فشار متوسط و اصلاح یک دستگاه پست هوایی 50 کیلوواتی است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای کاکاعباس و فتح‌آباد در بخش چنگ الماس شهرستان بیجار واقع شده اند گفت: برای اجرای این پروژه اعتباری افزون بر 6 میلیارد و 810 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت توزیع هزینه شد.

محمدمرادیان در بخش دیگری از سخنانش از اتمام فاز دوم طرح تعویض کنتورهای دیجیتالی معمولی به کنتورهای هوشمند در قالب طرح ملی فهام خبر داد و گفت: با هدف کاهش تلفات انرژی، مدیریت مصرف صحیح و امکان قرائت از راه دور و پایش میزان مصرف مشترکین، 117 دستگاه کنتور دیجیتالی معمولی به کنتور هوشمند تعویض شد.

وی افزود: اجرای کامل این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با اعتباری افزون بر 6 میلیارد و600 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی انجام شد.

شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

شناسه خبر 49955