شناسه خبر:5069
1397/10/30 11:04:02
هم‌زمان با سراسر کشور در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان صورت گرفت؛

دومین آزمون ادواری سنجش مهارت سربازان وظیفه

سپهرغرب، گروه خبر: دومین آزمون ادواری سنجش سربازان وظیفه هم‌زمان با سراسر کشور در این اداره کل برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، مدیرکل و مسئولین ستادی این اداره کل از روند برگزاری آزمون مهارت سربازان وظیفه در نیروی انتظامی استان بازدید کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به تفاهم‌نامه منعقدشده با ستاد نیروهای مسلح، گفت: در این مرحله 660 نفر از سربازانی که دوره آموزش‌های مهارتی را گذرانده‌اند، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وهب مختاران با بیان اینکه تعداد 207 نفر از نیروهای وظیفه ناجا در این آزمون شرکت کردند، گفت: 193 نفر نیز از نیروهای وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت سنجش و ارزیابی مهارتی معرفی شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان آموزش‌های مهارتی را یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال در جامعه دانست و اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام‌گرفته، تعداد 20 کارآفرین در کارگاه‌های آموزشی این اداره کل به امر آموزش مشغول هستند.

وی تأکید کرد: بسیاری از افرادی که در کارگاه‌های کارآفرینان شرکت می‌کنند، به‌راحتی از طریق ایشان در تولید و عرضه محصولات خود مشکلی نخواهند داشت.

مختاران تصریح کرد: این اداره کل جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف، آمادگی کامل برگزاری دوره‌های مهارتی را دارد.

در ادامه فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه از دو جنبه افراد متخصص و فاقد مهارت اهمیت دارد، گفت: فردی که تخصص دارد با گرفتن گواهینامه فنی و حرفه‌ای می‌تواند در بازار کسب و کار فعالیت کند.

کامرانی‌صالح بیان کرد: سربازان فاقد تخصص با شرکت در دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای و آموزش مهارت‌های لازم، می‌توانند در بازار کسب و کار و اشتغال با اعتمادبه‌نفس وارد شوند.

وی دیگر مزایای طرح را استفاده از مهارت و تخصص سربازان وظیفه جهت جلوگیری از فراموشی مهارت و همچنین کسب تجربه ایشان در آینده دانست و تأکید کرد: در اینجا می‌طلبد سربازان از وضعیت موجود جهت استفاده از دوره‌های مهارتی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان بهره ببرند.

شناسه خبر 5069