شناسه خبر:51232
1400/10/27 10:46:48

سپهرغرب، گروه خبر: معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کردستان گفت: بر اثر بارش برف و کولاک از روز گذشته، راه ارتباطی 52 روستای استان بسته است.

رامبد نوذری با بیان اینکه این روستاها مربوط به شهرستان‌های سقز، بانه و دیواندره است، گفت: در حال حاضر با تلاش عوامل راهداری تعداد زیادی از این روستاها بازگشایی شده، اما با توجه به تداوم کولاک تعداد دیگری مسدود خواهند شد.

وی با بیان اینکه از روز گذشته در محورهای شریانی استان سه‌‌هزار کیلومتر برف‌روبی انجام شده، گفت: یک هزار و 138 تن شن و نمک در این محورها مصرف شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: برای محورهای غیرشریانی نیز 70‌ تن شن و نمک مصرف و هزار و 419 کیلومتر برف‌روبی انجام شده است.

وی اظهار کرد: با کمک عوامل و نیروهای راهداری، 291 دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک رهاسازی شده و 20مسافر نیز اسکان یافته‌اند.

  تردد در برخی از محورهای استان با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

نوذری افزود: براساس گزارش ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان، در محور بانه- سقز بارش برف و مه‌گرفتگی گزارش شده و در محدوده گردنه خان تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: همچنین محور بانه- سیرانبند بارش پراکنده برف و مه‌گرفتگی تردد با زنجیر چرخ گزارش شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: براساس این گزارشات محور دیواندره- سقز بارش پراکنده برف و مه‌گرفتگی، محور سنندج- دیواندره بارش پراکنده برف و محور سنندج- کامیاران (سه‌راهی موچش) مه‌گرفتگی غلیظ وجود دارد.

شناسه خبر 51232