شناسه خبر:52263
1400/11/21 09:35:44

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بهزیستی استان ایلام با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تخفیف یا معافیت قبوض آب، برق و گاز ویژه جامعه هدف از سوی بهزیستی کشور به این اداره کل در هفته جاری، گفت: مددجویان برای بهره‌مندی از این خدمت به مراکز مثبت زندگی مراجعه کنند.

زهرا همتی افزود: در این مرحله مددجویان مستمری‌بگیر زیر پوشش سازمان که دارای پرونده الکترونیکی در سامانه مثبت زندگی هستند، جامعه هدف این طرح خواهند بود.

وی تأکید کرد: بر اساس این ابلاغیه، تخفیف یا معافیت در پرداخت قبوض برای مددجویان غیر مستمری‌بگیر در مراحل بعدی قابل انجام است و اطلاع‌رسانی در این زمینه ‌پس از ابلاغ بهزیستی کشور انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: این اقدام برای بهبود معیشت مددجویان صورت می‌گیرد و معاونت راهبری و توسعه خدمات بهزیستی عهده‌دار انجام این خدمت به مددجویان سازمان در سطح کشور شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به فعالیت 45 مرکز مثبت زندگی این اداره کل در استان گفت: مددجویان مستمری‌بگیر با مراجعه به این مراکز در سراسر استان برای بهره‌مندی از این خدمت اقدام کنند.

به گفته همتی، به همه مراکز مثبت زندگی در همه شهرستان‌ها اعلام شده است به صورت هماهنگ نسبت به جمع‌آوری اطلاعات مددجویان در بازه زمانی 10 روزه اقدام کنند.

وی یادآورد شد: در این مرحله که تا 28 بهمن ماه انجام‌می شود، اسامی مددجویان و مدارک مربوطه در مراکز مثبت زندگی ثبت و برای اعمال تخفیف یا معافیت در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار خواهد گرفت.

بیش از 42 هزار نفر در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند که از این تعداد 23 هزار نفر مستمری بگیر هستند.

شناسه خبر 52263