شناسه خبر:52736
1400/12/4 09:16:46

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حج و زیارت استان همدان با اشاره به اینکه پیش‌ثبت‌نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات تا 6 اسفندماه ادامه دارد، از پیش‌ثبت‌نام 900 نفر از این استان برای تشرف به عتبات عالیات در نوروز 1401 خبر داد.

«محسن ساغرچی» افزود: پیش‌‌ثبت‌نام سفر به عتبات عالیات در ایام نوروز 1401 از روز 30 بهمن‌‌ماه آغاز شده و تا پایان روز ششم اسفندماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاریخ اعزام عتبات عالیات در ایام نوروز بین 24 اسفندماه تا هشت فروردین‌ماه است، ابراز کرد: ظرفیت اعزام نوروزی براساس بسته‌های زیارتی که توسط دفاتر تدارک دیده می‌شود، تعیین خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان همدان خاطرنشان کرد: درصورت تقاضای بیشتر از ظرفیت ایجادشده، اولویت تشرف از طریق قرعه‌کشی مشخص می‌شود که اعلام نتیجه قرعه‌کشی برای ثبت‌نام نهایی روز 9 اسفندماه است.

ساغرچی با اشاره به اینکه تمامی زائرانی که با کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام می‌شوند مشمول بیمه هستند، اظهار کرد: هزینه بیمه، خدمات درمانی و امنیت در بسته‌های زیارتی وجود داشته و سازمان بر حُسن اجرای کار نظارت کامل دارد.

وی افزود: یکی از دلایل تفاوت قیمت زائران تحت نظارت سازمان حج و زیارت با زائران کاروان‌های آزاد بر همین موضوعات مربوط به بیمه کامل، خدمات درمانی، امنیت و خدمات دقیق اجرایی است که این مهم در کاروان‌های تحت نظارت سازمان وجود دارد.

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان همدان خاطرنشان کرد: بیمه زائران تحت نظارت سازمان حج و زیارت با قیمت مناسب و برای خدمت هرچه بهتر به مشتاقان سفر زیارتی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) تدارک دیده شده است.

ساغرچی درخصوص شرایط بیمه‌ای زائران عتبات عالیات اظهار کرد: قرارداد بیمه زائران عتبات عالیات برای فوت به هر علت 500 میلیون ریال، برای فوت در اثر حادثه دو میلیارد و 500 میلیون ریال، برای هزینه بیمارستانی تا سقف 500 میلیون ریال، برای هزینه درمان سرپایی تا سقف 50 میلیون ریال، برای نقص عضو دائم (کلی و جزئی) تا سقف سه میلیارد ریال، برای خسارت‌ بار زائر در هنگام رفت تا سقف پنج میلیون ریال و برای خسارت‌ بار زائر در هنگام برگشت تا سقف 15 میلیون ریال پرداخت خواهد کرد.

وی تأکید کرد: سلامت، عزت، کرامت و امنیت زائران مهم‌ترین دغدغه سازمان حج و زیارت محسوب می‌شود و به این جهت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

شناسه خبر 52736