شناسه خبر:53237
1400/12/17 09:24:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تا پایان سال جاری علاوه‌بر گازرسانی به 30 روستا در استان، 250 واحد صنعتی هم از این نعمت برخوردار خواهند شد.

احمد فعله‌گری روز دوشنبه در اختتامیه نخستین جشنواره گاز و رسانه در استان اظهار کرد: حضور اهالی رسانه در محل اجرای پروژه‌های گازرسانی و اطلاع‌رسانی در این زمینه نشان از همت و فعال بودن خبرنگاران و روزنامه نگاران و عکاسان استان است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات شرکت گاز در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست است، افزود: گاز به‌عنوان سوختی پاک با آلاینده کمتر و کالایی ارزشمند در دسترس همگان قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه این شرکت در همه حوزه‌ها اعم از تولید، صنعت و کشاورزی ورود پیدا کرده است، اضافه کرد: حرکت و دیدگاه شرکت گاز براساس نگرش جهادی و تحولی بوده است و امروز شاهد به بار نشستن این تلاش‌ها هستیم.

فعله‌گری با اشاره به اینکه از اول آذرماه امسال تعرفه گاز بخش خانگی افزایش یافت، گفت: براساس بررسی انجام‌شده از آذرماه امسال تاکنون حدود 40 درصد مصرف‌کنندگان استان در گروه کم‌مصرف‌ها و مشمول بخشودگی قرار دارند.

وی اضافه کرد: 50 درصد مشترک‌ها هم جزء گروه خوش‌مصرف‌ها و 10 درصد فقط در گروه پُرمصرف‌ها قرار دارند و این مهم درنتیجه اطلاع‌رسانی‌هایی که توسط رسانه‌ها انجام شده، به‌دست آمده است.

با سفر رهبری به کردستان گازرسانی به استان اوج گرفت

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: در سفر مقام معظم رهبری در سال 88 به کردستان گازرسانی در این استان اوج گرفت و مصوب شد 300 روستا از این نعمت بهره‌مند شوند.

فعله‌گری اعلام کرد: تاکنون یک‌هزار و 457 روستا در استان گازرسانی شدند و تا پایان سال هم 30 روستای دیگر به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند.

وی یادآور شد: ضریب نفوذ گاز در شهرهای استان 100 درصد و روستاها 97.5 درصد بوده و درمجموع 98.7 درصد شهرها و روستاهای استان از گاز برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه از سال 1396 با مصوبه شورای اقتصاد گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی در دستور کار شرکت‌های گاز استان‌ها قرار گرفته است، گفت: تاکنون به 944 واحد صنعتی در استان گازرسانی شده و درنتیجه این مهم گاز جایگزین مصرف 45 میلیون لیتر سوخت مایع در این واحدها شده است.

فعله‌گری اضافه کرد: بیش از 87 درصد تعهدات شرکت گاز در ارتباط با گازرسانی به واحدهای صنعتی استان اجرایی شده است و تا پایان سال هم 250 واحد دیگر از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 11 درصد گاز استان در بخش صنعت مصرف می‌شود، ادامه داد: بخش عمده مصرف گاز استان هم مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج است.

درحال حاضر 585 هزار مشترک در کردستان در بخش‌های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی، 100 درصد جمعیت شهری و 97.5 درصد جمعیت روستایی از خدمات شرکت گاز بهره‌مند هستند.

شناسه خبر 53237