شناسه خبر:53707
1401/1/15 08:56:16

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با تأکید بر تقویت بخش تعاون، گفت: تعاون یکی از ارکان اساسی و بخش‌های مهم اقتصاد در جمهوری اسلامی است.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز یکشنبه در دیدار دبیر و اعضای هیئت‌مدیره اتاق تعاون استان با وی خواستار تقویت و توسعه بخش تعاون و همکاری دوجانبه دولت و اتاق تعاون استان بیشتر از گذشته شد.

وی ادامه داد: جلسات فصلی با اتاق تعاون به‌طور مستمر در راستای بررسی مسائل و مشکلات این حوزه و گزارش از آخرین اقدامات انجام‌شده برگزار می‌شود.

استاندار همدان تصریح کرد: علاوه‌بر جنبه‌های اقتصادی و انسانی تشکیل تعاونی‌ها، تأکیدات دینی و قرآنی بر این مهم نیز داشته‌ایم که ضرورت دارد به آن توجه شود.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: مسئله تامین زیرساخت‌های فیزیکی اتاق تعاون در دستور کار است و موانع آن رسیدگی خواهند شد.

وی برای تهیه ساختمان اتاق تعاون همدان رهنمودهایی ارائه و اظهار کرد: در این‌ راستا از هرگونه حمایت و پشتیبانی دریغ نخواهد شد. براساس آخرین آمارها تعداد کل تعاونی‌های فعال در استان همدان یک‌هزار و 172 مورد است که با تشکیل این تعداد تعاونی برای 17 هزار و 432 نفر به‌طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

30 درصد تعاونی‌های فعال در این استان خدماتی، 16 درصد توزیعی و 54 درصد تعاونی‌های تولیدی شامل کشاورزی، صنعتی و فرش‌ دستباف هستند.

شناسه خبر 53707