شناسه خبر:54391
1401/1/29 09:49:53

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر هفته هنر خیابانی سقز گفت: هفته هنر خیابانی توسط مؤسسه هنری نقش‌آفرینان هنر کردستان با هدف مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزار می‌شود.

علیرضا اسماعیلی اظهار کرد: این رویداد فرهنگی هنری با اهداف مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ارتقای شاخص‌های فرهنگ عمومی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، توجه به محلات کم برخوردار و حاشیه نشین و آشنایی مردم با هنر خیابانی از 20 تا 27 خرداد امسال در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخاب موضوع در این جشنواره آزاد است، افزود: موضوعات دارای اولویت دبیرخانه شامل آسیب‌های اجتماعی، انسجام و تحکیم خانواده، فرهنگ شهروندی، کار آفرینی، مشکلات حاشیه‌ای، مضامین فرهنگی و آیینی، قومی و ملی است.

این هنرمند سقزی اضافه کرد: از میان آثار اجرا شده، تعداد مشخصی به صلاحیت این مؤسسه، انتخاب و اقدامات لازم برای اجرای عمومی فراهم می‌شود و هر گروه موظف به سه تا پنج اجرای مختلف در مناطق حاشیه و کم‌برخوردار است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند برای جزئیات بیشتر با شماره 09188740591 تماس حاصل کنند یادآور شد: به هر یک از آثار خیابانی انتخابی راه یافته به جشنواره مبلغ 20 میلیون تا 40 میلیون ریال (با نظر کارشناسی) کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

وی افزود: به همراه اجرای تئاتر خیابانی نیز اجراهایی از موسیقی خیابانی و نمایشگاه خیابانی برگزار خواهد شد.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

شناسه خبر 54391