شناسه خبر:55079
1401/2/19 09:16:19

سپهرغرب، گروه خبر: معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: ادامه سیاست ارز ترجیحی چهار هزار و 200 تومانی به صلاح کشور نیست و دولت سیزدهم با حذف آن خود را موظف به جراحی اقتصادی کرده و همه باید دولت را در اجرای این طرح بزرگ کمک کنیم.

سلمان اسماعیلی در جلسه کنترل و تنظیم بازار شهرستان ملایر اظهار کرد: حمایت از منافع و معیشت مردم خط قرمز دولت سیزدهم است و از هیچ تلاشی در این زمینه کوتاهی نمی‌کند.

وی تأکید کرد: طبق تأکیدات رئیس‌جمهور طرح مردمی‌‌سازی یارانه‌های ارزی پرداختی به کالاهای اساسی با توجه به الزام قانونی بودجه 1401 و شرایط ویژه جهانی یک اقدام ضروری است و دولت تصمیماتی به نفع اقتصاد ملی گرفته و مجلس نیز بودجه لازم را اختصاص داده است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در ارائه ارز ترجیحی همه ابعاد درنظر گرفته نشد و به دنبال آن رانت‌خواری و پرونده‌های بسیار فساد به‌وجود آمد، ادامه داد: ارز چهار هزار و 200 تومانی تأثیر لازم را در معیشت مردم نداشت و دولت خود را موظف به جراحی اقتصادی کرده است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه دشمنان از هم‌اکنون به دنبال ناامید کردن مردم و سیاه‌نمایی هستند، افزود: باید تا اجرای کامل این طرح، بازار را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم.

وی تأکید کرد: در این راستا از هم‌اکنون بازار ملایر توسط تیم‌های قوی، کارآمد و متخصص رصد می‌شود و با هر اقدامی که موجب افزایش قیمت و ایجاد نارضایتی مردم شود، به‌جد برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت کامل بسیج و نظارت و بازرسی مستمر بر بازار، خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار ملایر باید شکل جدیدی به خود بگیرد.

اسماعیلی ادامه داد: در ستاد تنظیم بازار ملایر ضمن تعیین سازوکار مشخص، دعوت از اتحادیه‌های صنفی و تشکیل کمیته‌های زیرمجموعه، تصمیمات و مصوبات با دستورات مشخص گرفته شود.

وی ضمن انتقاد از تداوم بی‌کیفیتی نان، توزیع نامناسب آرد و اخلال در ساعت فعالیت نانوایی‌ها، افزود: این مشکلات در اسرع وقت باید رفع شود و همه دستگاه‌های اجرایی باید در اجرای طرح بزرگ اقتصادی، پای کار باشند.

فرماندار ویژه ملایر همچنین بر لزوم تعیین سازوکار مشخص و عملیاتی برای میادین عرضه میوه و تره‌بار ملایر، واگذاری آن به بخش خصوصی و تعیین محل مناسبی برای عرضه و ذبح دام تأکید کرد و گفت: یک شبکه کارآمد و حرفه‌ای در این حوزه‌ها باید ایجاد و پیاده‌سازی شود.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه وظیفه و مأموریت جدی ما امروز حفظ ثبات بازار است، ابراز کرد: باید به‌صورت حرفه‌ای، حساب‌شده و شبانه‌روزی پای جراحی بزرگ اقتصادی بایستیم تا با کمترین مشکلات این طرح اجرایی و مدیریت شود.

وی تأکید کرد: باید با مدیریت صحیح بازار و همراه کردن مردم، از فضای مجازی و رسانه‌ها به‌عنوان یک فرصت مغتنم، بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

شناسه خبر 55079