شناسه خبر:56786
1401/3/30 09:00:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از رصد ماهواره‌ای حریق مراتع در استان ایلام خبر داد و گفت: یک فقره حریق در پس چرای مزارع در منطقه «کلک نقی» واقع در شهرستان ملکشاهی رخ داد، که هیچگونه تهدیدی برای مراتع و جنگل‌های استان در پی نداشت.

رضا احمدی اظهار کرد: طی روزهای گذشته در حوزه پس چرای مزارع در شهرستان ملکشاهی یک فقره حریق در سطح بسیار کمی رخ داده بود، که با حضور به موقع همکاران و در سریع‌ترین زمان ممکن حریق اطفا شد.

وی افزود: با توجه به اینکه حریق در سطح خورده مالکی رخ داده بود با تلاش کارکنان منابع طبیعی شهرستان ملکشاهی حریق اطفا و هیچگونه تهدیدی برای مراتع و جنگل‌ها در پی نداشت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با اشاره به اینکه در استان ایلام سیستم پایش ماهواره‌ای وجود دارد، افزود: در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور حریق‌ها توسط سیستم پایش ماهواره‌ای کنترل می‌شوند که در صورت رخ دادن حریق، ساعت وقوع حریق، پایان حریق و مساحت محلی که در آن حریق اتفاق افتاده را به دفتر مهندسی و مطالعات اعلام می‌کند.

احمدی در پایان با عنوان این مطلب که سیستم پایش ماهواره‌ای در سطح استان و کشور حریقها را رصد می‌کند، افزود: اگر در سطح استان حریقی رخ دهد و کوچک‌ترین مسامحه‌ای اتفاق افتد، مستقیما مورد رصد سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور قرار می‌گیرد.

 

شناسه خبر 56786