شناسه خبر:58243
1401/5/6 09:22:02

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: به هیچ عنوان کوتاهی و کم‌کاری در مسیر صعود به قله‌های پیشرفت از هیچ‌کس پذیرفتنی نیست.

فرزاد مخلص‌الائمه ظهر روز گذشته در آیین گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز شهادت 207 شهید و روز ایثار و مقاومت اراک، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند درحال حاضر در جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم؛ صنایع و کارخانه‌ها در خط مقدم دفاع اقتصادی هستند و باید با کمک یکدیگر با موفقیت از این مرحله عبور کنیم.

وی با بیان اینکه مرکزی از استان‌های صنعتی و قطب چهار صنعت کشور محسوب می‌شود، افزود: صنایع مادرتخصصی و صنایع بزرگی در این استان قرار دارند که می‌توانند در اقتصاد کشور تأثیرگذار باشند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه جوانان، مسئولان و صنایع باید قدر این جایگاه و پیشرفت را بدانند چراکه با ایثار و شهادت به دست آمده و خون‌های زیادی به‌خاطر آن بر زمین جاری شده، ادامه داد: به هیچ عنوان کوتاهی و کم‌کاری در مسیر صعود به قله‌های پیشرفت از هیچ‌کس پذیرفتنی نیست.

مخلص‌الائمه بیان کرد: روز پنجم مردادماه به‌عنوان روز ایثار و مقاومت و پایداری مردم اراک معرفی شد، چراکه این شهر در این روز 207 شهید گلگون‌کفن در زمان هشت سال دفاع مقدس در عملیات رمضان و مقابله با گروهک منافقین در عملیات مرصاد و همچنین 87 شهید از جامعه صنعتگران و کارگران تقدیم انقلاب و آرمان‌های امام (ره) کرده است.

وی اضافه کرد: شهدا در روز پنجم مردادماه به دفاع از حق رفته و از آرمان‌های امام راحل دفاع و صیانت کرده و امروز این وظیفه به دوش ما است تا در مقابل جبهه باطل ایستادگی کنیم. امروز همچنان دفاع از حق در برابر ناحق ادامه دارد؛ درست است که دفاع نظامی کم‌رنگ شده، اما عرصه‌های دیگر ازجمله اقتصادی و فرهنگی برای دفاع وجود دارد.

استاندار مرکزی با اشاره به نقش صنایع اراک در زمان جنگ تحمیلی، بیان کرد: کارخانه‌های اراک گل سرسبد صنایع در استان بودند، به همین دلیل رژیم بعث بارها به این شهر و صنایع آن ازجمله هپکو ماشین‌سازی و آلومینیوم حمله کرد؛ چراکه به نقش این صنایع در دوران دفاع مقدس پی برده بود.

یادواره دو هزار و 800 شهید شهرستان اراک و «روز ایثار و مقاومت اراک» گرامیداشت شهادت تعدادی صنعتکاران استان مرکزی در بمباران هوایی کارخانه‌های اراک برگزار شد و سرود مسافر ازجمله برنامه‌های ویژه این مراسم بود.

پنجم مردادماه یادآور چهار واقعه و شهادت اراکی‌ها در بمباران کارخانه‌های اراک در سال 65، عملیات رمضان در سال 61، عملیات مرصاد در سال 67 و بمباران سایت سوباشی در سال 67 است.

شناسه خبر 58243