شناسه خبر:58774
1401/5/23 11:30:16
تأکید رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان:

اجرای مستمر طرح سامان‌دهی سد معابر شهری همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از وضعیت نابه‌سامان مناطق گنج‌نامه و سر گذر، گفت: اجرای سامان‌دهی سد معابر باید مستمر بوده و شهرداری بر ادامه روند آن نظارت داشته باشد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی‌اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست‌محیطی و بهداشت شورا ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، افزود: با توجه به اهمیت منطقه گردشگری گنج‌نامه و نیز محوطه سر گذر، باید جهت رفع مشکلات این مناطق به‌صورت جدی وارد شد.

نظری با اشاره به فعالیت دست‌فروشان و بساط‌گستران در گنج‌نامه و سر گذر، اظهار کرد: زحمات شهرداری در رفع سد معبر قابل تقدیر است، اما مدیریت شهری باید در این زمینه دقت بیشتری داشته و اقدامات صورت‌گرفته را ناتمام نگذارد.

نظری با بیان اینکه وجود دست‌فروشان ناهمگون در مسیر گردشگری گنج‌نامه و محوطه‌ سر گذر این مناطق را نازیبا کرده که در شأن مردم پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین نیست، افزود: معابر جزء اموال عمومی شهری بوده و تعرض به حریم شهری نقض حقوق شهروندی است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه بلال‌فروشی، فروش شوریجات و ترشیجات غیر بهداشتی، عرضه بدلیجات و قلیان در مناطق گردشگری به‌صورت کاملاً نامتعارف و غیر بهداشتی موجب نارضایتی مردم و گردشگران شده است، اضافه کرد: رفع سد معابر از مطالبات و خواسته‌های مردم است و در راستای حل این معضل باید مدیریت اقتضایی به کار گرفت و با اقتضای زمان امور را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: در راستای جذب گردشگر باید زمینه‌های آرامش و آسایش آن‌ها را ایجاد و در منطقه گنج‌نامه بسترهای حضور گردشگران را فراهم کرد تا خاطرات خوبی از همدان در ذهن گردشگران به یادگار بماند.

نظری گفت: شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری همدان با همراهی و همکاری استانداری، دادگستری، فرمانداری، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت و مجمع امور صنفی، عملیات سامان‌دهی گنج‌نامه و جمع‌آوری قلیان‌فروش‌ها و رفع سد معبر سر گذر را به‌صورت مستمر ادامه دهند و طرح ناتمام به حال خود رها نشود.

به گفته این مقام مسئول بیشتر ساخت‌وسازهای غیر مجاز و تخلفات شهری به‌دلیل عدم آگاهی شهروندان به قوانین مدیریت شهری است و شهرداری باید در راستای آگاه‌سازی مردم تلاش کند.

وی با بیان اینکه در راستای فرهنگ‌سازی باید از ظرفیت‌های شهر به نحو احسن استفاده کرد، افزود: شهرداری از ظرفیت رسانه‌ها ازجمله صداوسیما در زمینه فرهنگ عامه استفاده کند.

* مسگریان: ضرورت تشکیل مدیریت واحد برای سامان‌دهی گنج‌نامه

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه بر تشکیل مدیریت واحد برای سامان‌دهی منطقه گنج‌نامه همدان تأکید کرد و گفت: لازم است سامان‌دهی به‌صورت مستمر ادامه داشته و مراقبت‌ها مداوم باشد.

محمود مسگریان اضافه کرد: نظارت مستمر باعث می‌شود که بساط‌گستران مطمئن باشند که شهرداری به‌صورت مستمر بر فعالیت و وضعیت بازار و گنج‌نامه نظارت دارد.

مسگریان ایجاد فضای آرام و امن برای شهروندان را از مطالبات مردم دانست و افزود: منطقه سر گذر یکی از نقاط مهم شهر است که مورد استقبال بیشتر مردم بوده و باید مکانی امن برای شهروندان باشد؛ این مهم زمانی محقق می‌شود که شهرداری حضوری فعال و جدی داشته باشد.

وی همچنین به سامان‌دهی منطقه توریستی گردشگری گنج‌نامه اشاره کرد و گفت: دست‌فروشان و کسبه‌ این منطقه باید بدانند که مکانی که شهرداری در اختیارشان قرار داده است، موقت بوده و آن‌ها مالک این نقاط نیستند.

این مقام مسئول همچنین به فروش قلیان و مصرف آن در سطح شهر اشاره کرد و یادآور شد: اداره بهداشت طبق وظایف خود در این زمینه اقدام کند.

* جلیلوند: یگان حفاظت امداد شهری به‌زودی فعال می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری همدان هم در این جلسه از ادامه روند سامان‌دهی منطقه توریستی گنج‌نامه خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری سامان‌دهی دست‌فروشان سطح شهر به‌ویژه در مناطق گردشگری و توریستی است.

حامد جلیلوند با بیان اینکه منطقه گنج‌نامه از مهم‌ترین محورهای ارزشمند گردشگری همدان است، افزود: با توجه به تأکیدات شورای اسلامی شهر، شهردار همدان و نیز مطالبات مردم و گردشگران سامان‌دهی گنج‌نامه در دستور کار ما قرار گرفته و در این زمینه تقسیم وظایف شده است.

جلیلوند اضافه کرد: انتظار می‌رود ضمن مشارکت شهروندان و همراهی دیگر دستگاه‌های متولی در سامان‌دهی و زیباسازی محیط گنج‌نامه، بتوانیم به‌صورت مستمر نظارت کامل را داشته باشیم.

 

 

شناسه خبر 58774