شناسه خبر:59064
1401/5/31 08:38:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: درحال حاضر 125 هزار و 300 نفر زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قرار دارند که از این تعداد هفت هزار و 500 خانوار ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

«مهدی سماواتی» روز یکشنبه پوشش گسترده بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه در روستاها و مناطق عشایری استان را از اهداف اصلی صندوق در سال 1401 دانست و افزود: زنان و مردان با سن 18 تا 50 سال امکان ثبت‌نام در صندوق را دارند و هیچ‌گونه محدودیتی برای اعضای خانوار وجود ندارد.

وی با دعوت از روستاییان و عشایر برای عضویت در صندوق بیمه عشایر و روستاییان، اظهار کرد: استان همدان دارای 49 کارگزاری فعال است که وظیفه اطلاع‌رسانی از خدمات صندوق و انجام امور بیمه‌ای بیمه‌شدگان در نقاط مختلف استان را برعهده دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با بیان اینکه توسعه بیمه اجتماعی از برنامه‌های راهبردی دولت مردمی است، تصریح کرد: دولت حمایت جدی از بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر دارد و دو برابر حق بیمه را دولت به‌عنوان کارفرما پرداخت می‌کند.

سماواتی خاطرنشان کرد: بیمه اجتماعی یک فرصت طلایی برای روستاییان، کشاورزان، عشایر و ساکنین در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است و افراد مشمول در جامعه هدف با پرداخت حق بیمه یکبار در سال، می‌توانند از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی مزایای اصلی صندوق را بازنشستگی، مستمری ازکارافتادگی و مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای برشمرد و افزود: حداقل حق بیمه در یک سال، در سال جاری 600 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 596 هزار تومان است که بیمه‌شده با پرداخت سهم خود می‌تواند از دو برابر حق بیمه که دولت به‌عنوان کارفرما در جامعه هدف پرداخت می‌کند و از یارانه بیمه‌ای دولت، برخوردار شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با بیان اینکه زیر پوشش قرار دادن حداقل یک میلیون نفر از افراد بدون بیمه اجتماعی در کشور در سال جاری هدف‌گذاری شده است، گفت: سهم استان 25 هزار نفر است که در راستای تحقق برنامه‌های صندوق و افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه هدف، ده‌گردشی و برپایی میز خدمت و ستادهای راهبردی شهرستان به‌صورت جدی در جامعه هدف پیگیری می‌شود.

سماواتی تصریح کرد: در پنج ماه نخست امسال تعداد چهار هزار و 300 نفر ثبت‌نام جدید و تعداد 300 نفر نیز به مستمری‌بگیران صندوق اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق کامل سهمیه در تیرماه سال جاری تفاهم‌نامه‌ای با حضور دکتر برقراری مدیرعامل کشوری صندوق و دکتر قاسمی‌فرزاد استاندار به امضا رسید، خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه مقرر شد که ستاد توسعه بیمه در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران راه‌اندازی شود تا جنبه‌های مختلف کار مورد بررسی و اطلاع‌رسانی لازم قرار گیرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان افزود: پس از انعقاد تفاهم‌نامه با پیگیری صندوق استان جلسات ستاد در شهرستان‌های بهار، ملایر، فامنین و اسدآباد برگزار شد.

سماواتی اظهار کرد: در پنج‌ماهه نخست سال 1401 با برنامه‌ریزی انجام شده سه مرتبه میز خدمت سراسری برگزار و خدمات صندوق به‌صورت مستقیم به مردم ارائه شد.

شناسه خبر 59064