شناسه خبر:59506
1401/6/12 09:43:11
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

افرادی که نسبت فرهنگی با انقلاب ندارند نباید مسئولیت بگیرند

سپهرغرب، گروه خبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نباید اجازه دهیم آنهایی که نسبت فرهنگی و فکری با انقلاب ندارند قدرت را در دست گیرند زیرا آنها می‌خواهند ایستادگی مردم در برابر دشمن را بشکنند و آنان را خسته کنند.

سارا فلاحی روز پنجشنبه در یادواره 87 بانوی شهید نهاوند اظهار کرد: هویت زنان ما هویت ساختن است و امروز که مورد هجمه دشمن قرار گرفته‌ایم این بانوان هستند که باید در صف اول مبارزه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه زنان در سایه گفتمان انقلاب هویت اصلی خود را پیدا کردند افزود: زنان پس از انقلاب اسلامی در سایه نظام اسلامی و انقلاب به هویت واقعی خود رسیدند که دولتمردان نیز باید به آنان امکانات دهند و شرایط را برای پیشرفت بیشتر آنان فراهم سازند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جهاد تبیین را وظیفه‌ای مهم برای عموم جامعه و به ویژه زنان عنوان کرد و گفت: امروز جهاد تبیین باید در تمام دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه ما جاری شود تا اجازه ندهیم دشمن با ساخت مستندهای دروغین فرهنگ انقلاب را زیر سوال ببرد.

وی با بیان اینکه دشمن از طریق تهاجم فرهنگی به دنبال اغوای نسل جوان است گفت: نسل امروز نه پیروزی انقلاب را دیده، نه دوران دفاع مقدس را درک کرده و نه با تاریخ و اتفاقات پهلوی آشنایی دارد لذا دشمن از طریق بزک کردن رژیم گذشته می‌خواهد جوانان را فریب دهد و آنان را نسبت به انقلاب بدبین سازد.

فلاحی بر مطالعه تاریخ و آگاهی نسبت به قبل از انقلاب تاکید کرد و گفت: باید تاریخ را خواند تا متوجه شد شاه که بدون اجازه سفارت‌های انگلیس و آمریکا تصمیم نمی‌گرفت چه بلایی بر سر کشور آورد و با خوشگذرانی در کشورهای اروپایی منابع کشور را به تاراج داد.

  نباید صندلی خدمت را به دست غیر متخصص داد

وی در ادامه سخنان خود با بیان بخشی از تاریخ صدر اسلام و حادثه سقیفه پرداخت و گفت: حادثه سقیفه باعث شد مردم به ناآگاهی کشیده شوند که امروز هم بعضی نسبت به اهداف شهدا و هویت انقلاب نادان و جاهل هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از افراد نسبت به امامین جامعه جهل دارند و به همین خاطر در زبان آنها کلماتی جاری می‌شود که در شان انقلاب نیست.

وی یکی از شاخص‌های مهم ولایتمداری را کار کردن برای انقلاب و مردم ذکر کرد و افزود: ولایتمداری یعنی کار کردن برای انقلاب و خدمت به مردم و حافظ خون شهدا بودن، نباید برای رسیدن به اهداف از شهدا سپر بسازیم چراکه این کار ظلم به شهیدان است.

فلاحی افزود: برخی از استخوان‌های شهدا صندلی قدرت ساخته و به آن تکیه زده‌اند این در حالی است که نباید به این صندلی خیانت کرد و از آن باید برای خدمت به مردم و انقلاب استفاده شود.

وی با بیان اینکه برخی هر جا کم می‌آورند از مقدسات، شهدا و مدافعان حرم برای خودشان مایه می‌گذارند تأکید کرد: باید معرفت و بصیرت در باورمان جاری و ساری شود، دولتمردان باید در مسیر خودسازی حرکت کنند چراکه مسندها عاریتی است، نباید صندلی را از زیر پای یک متخصص کشید و به دست غیرمتخصص داد چراکه این کار رفتن به سمت یوگسلاویزه کردن کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به جا ماندن برخی خواص از قطار انقلاب و باز شدن معبر برای دشمن توسط برخی از به ظاهر خودی‌ها گفت: نباید اجازه دهیم آنهایی که نسبت فرهنگی و فکری با انقلاب ندارند قدرت را در دست گیرند زیرا آنها می‌خواهند ایستادگی مردم در برابر دشمن را بشکنند و آنان را خسته کنند.

وی عمل به گفته‌ها را شرط لازم برای پذیرش از سوی مردم عنوان کرد و گفت: اگر سرداران ما نامی شدند بخاطر این بود که پشت میزنشین نبوده و قبل از مردم در میدان حضور یافته بودند.

فلاحی گفت: امروز مردم عمل و کار می‌خواهند و این عمل و کار هم باید جمعی باشد پس باید با اتحاد و یکدلی برای اعتلای کشور و انقلاب تلاش کنیم.

در ادامه پارک بانوان نهاوند با حضور سارا فلاحی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

همزمان با این طرح، هفت پروژه شهری دیگر از جمله پارک آزادگان با اعتبار 20 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار نهاوند در این مراسم گفت: پارک بانوان نهاوند یکی از اولین پارک‌های اختصاصی بانوان در سطح استان است که با اقدامات شبانه‌روزی شهرداری نهاوند و با استفاده از منابع و ظرفیت‌های داخلی طی چند ماه اجرایی شد.

مجید یوسفی‌نوید با بیان اینکه این پارک دارای 5 هزار متر مربع مساحت است که برای بهره‌برداری از آن 4 میلیارد تومان هزینه شده است گفت: پارک بانوان نهاوند در بهترین مکان شهر طراحی و اجرا شده دارای امکانات مناسب ورزشی مانند زمین چندمنظوره چمن، زمین بازی کودکان، زمین دوچرخه‌سواری و اسکیت است و قابلیت توسعه آن در سالهای آینده وجود دارد.

وی افزود: با راه اندازی این مکان که از امنیت لازم برخوردار است بانوان می‌توانند با آرامش ورزش صبحگاهی و پیاده‌روی کنند.

شناسه خبر 59506