شناسه خبر:59591
1401/6/13 09:26:20

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ویژه ملایر نرخ جذب سرمایه در ملایر را به‌شدت پایین دانست و گفت: ما به‌عنوان مدیر هیچ اشرافی بر داشته‌های خود نداریم و در برخورد با سرمایه‌گذار در شهرستان دچار شلختگی و دستپاچگی هستیم.

سلمان اسماعیلی شنبه 12 شهریورماه در نشست بررسی فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر با تأکید بر اینکه هیچ شهر و جامعه‌ای بدون سرمایه‌گذاری پیشرفت نمی‌کند، اظهار کرد: حداقل یک دهه بوده که ملایر در یک ثبات به‌سر می‌برد و تحول مهمی در آن اتفاق نیفتاده است.

اسماعیلی ادامه داد: اگر امروز در مورد جذب سرمایه‌گذار در ملایر صحبت می‌کنیم، از یک انتخاب حرف نمی‌زنیم، بلکه از یک ضرورت و الزام صحبت می‌کنیم.

وی جذب سرمایه و سرمایه‌گذار را موتور محرک و اصلی پیشرفت هر شهر دانست و افزود: شهرستان ملایر عقب افتاده و جذب سرمایه‌گذار ضروری است.

اسماعیلی با اشاره به 133 میلیارد تومان بودجه مصوب‌شده برای شهرستان در سال جاری، تصریح کرد: سال قبل 53 درصد اعتبارات تخصیص یافت و امسال حتی اگر به‌صورت 100 درصدی تخصیص یابد، فقط می‌توان وضع موجود را حفظ کرد.

فرماندار ویژه ملایر با تأکید بر اینکه بودجه مصوب‌شده برای شهرستان هیچ تحولی در اشتغال و گردشگری ایجاد نمی‌کند، گفت: درصورت عدم جذب سرمایه‌گذار، نه‌تنها اتفاقی برای رشد و توسعه شهرستان نمی‌افتد، بلکه ممکن است با بدتر شدن وضع موجود، فرصت‌ها و مزیت‌های رقابتی از ما گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه هر جامعه‌ای که بایستد شکست می‌خورد، نرخ جذب سرمایه در ملایر را به‌شدت پایین دانست و افزود: چندسال است که در ملایر رکاب نمی‌زنیم.

اسماعیلی مطرح کرد: ما به‌عنوان مدیر هیچ اشرافی بر داشته‌های خود نداریم و به همین علت در برخورد با سرمایه گذار دچار شلختگی و دستپاچگی هستیم.

معاون استاندار همدان با تأکید بر اینکه داشته‌های قابل اتکا نداریم، افزود: علاوه‌بر نداشتن اطلاعات کافی، برنامه و چشم‌اندازی برای آینده هم نداریم.

وی با اشاره به اتلاف منابع و فرصت‌ها طی سال‌های اخیر، گفت: با این آشفته‌بازار، نرخ جذب سرمایه در ملایر به‌شدت پایین است.

اسماعیلی به ضرورت برگزاری همایش‌های مختلف برای شناخت و جذب سرمایه‌گذاران ملایری ساکن شهرها و کشورهای دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: وضع مطلوب این است که مدیران در جایگاه هدایتی و واقعی خود قرار بگیرند.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: کسی می‌تواند نقش هدایت‌کننده داشته باشد که ظرفیت‌ها و داشته‌های خود را شناسایی کرده و متناسب با آن داشته‌ها، سیاست‌گذاری کند.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد زیربناها و مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار، اظهار کرد: نهضت مسکن، صنعت و معدن، حوزه گردشگری و صنایع دستی، جهاد کشاورزی و دانش‌بنیان و فناوری حوزه‌هایی هستند که باید پیشران اقتصادی ملایر در سال پیش رو باشند.

اسماعیلی تصریح کرد: شهرداری‌ها متولی اصلی در این حوزه‌ها هستند و دستگاه‌های دیگر ازجمله منابع طبیعی و آبخیزداری، مسکن و شهرسازی، شرکت گاز و برق باید نقش حمایتی و پشتیبانی داشته باشند.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست پس از این جلسه ظرفیت‌ها و داشته‌ها را احصا و طرح‌های اولویت‌دار را شناسایی کنند و افزود: پس از آن باید برای این ظرفیت‌ها، طرح‌های توجیهی اولیه تدوین و ایجاد کنیم.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: درنهایت باید اطلس جامع سرمایه‌گذاری شهرستان تدوین شود.

شناسه خبر 59591