شناسه خبر:59653
1401/6/14 09:23:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: 750 کامیون، تریلی و سایر خودروهای سنگین حامل اقلام و تجهیرات ایستگاه‌های صلواتی از مرز مهران به مقصد عراق عبور کرده اند.

روح اله غلامی روز یکشنبه اظهارکرد: کار تشریفات گمرکی یک هزار دستگاه کامیون و خودروهای سنگین برای خروج از مرز انجام شده که از این تعداد 750 دستگاه طی امروز و روزهای اخیر با عبور از مرز مهران به خاک عراق وارد شده اند.

وی افزود: حدود 700 دستگاه خودرو سنگین دیگر منتطر خروج از مرز مهران هستند که در طول هفته جاری این تعداد خودرو نیز از مرز عبور خواهند کرد.

مدیرکل گمرکات ایلام یادآور شد: باتوجه به اینکه پنج هزار کامیون، تریلی و سایر خودروهای سنگین باید از مرزهای ایران مشرف به عراق از مرزها عبور کنند، احتمال اینکه به تعداد خودروهای پایانه تجاری مهران برای اعزام به عراق افزوده شود، وجود دارد.

غلامی در مورد علت کندی عبور خودروها از مرز هم توضیح داد: عملیات خروج ماشین‌های حامل تجهیزات و امکانات ایستگاه‌های صلواتی در مرز مهران به سرعت و شتاب در حال انجام است اما با توجه به حجم بالای ماشین‌ها و کندی از سوی مرز زرباطیه، روند خروج خودروها با کندی همراه است.

وی تاکید کرد: در صورتی که عراق روند پذیرش خودروها را سرعت ببخشد، در کمترین زمان ممکن این ماشین‌ها از مرز خارج خواهند شد.

شناسه خبر 59653