شناسه خبر:59868
1401/6/19 08:56:46

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار درگزین گفت: با توجه به اینکه یکی از شاخصه‌های فرهنگی هر شهرستان داشتن کتابخانه‌های عمومی بوده، دراین‌باره اقدامات لازم برای احداث کتابخانه عمومی شماره دو و کتابخانه استاندارد شهر قروه انجام شده است.

کمیل خواستان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان درگزین اظهار کرد: برای افزایش آمار کتاب و کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه شهرستان بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های شهرستان اعم از فضای مجازی، مسئولان و نخبگان ضرورت دارد.

وی افزود: باید تمام تلاش خود را به‌کار بندیم تا چشم‌اندازی که مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ عمومی و کتاب‌خوانی ترسیم کرده‌اند، تحقق یابد.

خواستان با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش شهرستان با تمام توان خود دانش‌آموزان را با فرهنگ کتاب‌خوانی در هر شرایطی مأنوس‌ کند، افزود: درگزین از دیرباز مهد عالمان و عارفانی چون ملاحسینقلی شوندی و آیت‌الله حائری بوده که در کشور زبانزد خاص و عام هستند و این نشانگر آن بوده که شهرستان همواره به موضوع فرهنگ، علم و کتاب اهمیت داده است.

وی همچنین تأکید کرد: فرهنگیان و تأثیرگذاران در امر کتاب و کتاب‌خوانی باید درخصوص محقق شدن افق چشم‌انداز شهرستان در توسعه فرهنگ مطالعه تلاش بیشتری داشته باشند و مدیران کتابخانه‌ها هم با خلاقیت و تعامل مناسب سرانه مطالعه در شهرستان را افزایش دهند.

خواستان کتاب و کتاب‌خوانی را ابزار توسعه فرهنگ دانست و تصریح کرد: با ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تأثیر مستقیمی که بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی یک شهرستان دارد، این امر مانعی جدی در برابر افزایش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی به‌مراتب از بسیاری جلسات دیگر در حوزه‌های مختلف بااهمیت‌تر بوده و لازم است همه ما به این امر توجه ویژه‌ داشته باشیم.

شناسه خبر 59868