شناسه خبر:60299
1401/6/29 09:03:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اسدآباد از جمع‌آوری یک میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در این شهرستان در 6 ماه نخست امسال خبر داد.

بهنام لطفی اظهار کرد: تعهد امسال زکات شهرستان دو میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که با جمع‌آوری یک میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در 6 ماه نخست سال قطعاً مابقی تعهد زکات شهرستان نیز تا پایان سال محقق خواهد شد.

وی تعداد روستاهای واجد شرایط پرداخت زکات شهرستان را 85 روستا برشمرد و افزود: روستای وندرآباد با پرداخت 14 میلیون تومان زکات از بین روستاهای واجد پرداخت زکات شهرستان بیشترین پرداختی سهم محرومان را در نیمه نخست سال جاری داشته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اسدآباد با اشاره به رشد پرداخت زکات شهرستان به نسبت مشابه سال قبل، از توزیع بیش از دوهزار کیسه جمع‌آوری زکات بین کشاورزان اسدآبادی با آغاز برداشت محصول گندم خبر داد و یادآور شد: زکات جمع آوری شده به صلاحدید شورای روستا و عاملان زکات روستا در همان روستا هزینه می‌شود در غیر این صورت زکات جمع‌آوری شده برای هزینه در سایر روستاها در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد.

لطفی با اشاره به فرهنگ‌سازی در زمینه فریضه پرداخت زکات، بیان کرد: برای آگاه‌سازی مردم از مزایای زکات برنامه‌های فرهنگی ازجمله نصب بنر زکات، تهیه و توزیع بروشور زکات، توزیع کیسه‌های زکات بین کشاورزان در مزارع هنگام برداشت محصول‌ و دیدار چهره‌به چهره با کشاورزان توسط عاملان در روستاهای شهرستان انجام شده است.

 

شناسه خبر 60299