شناسه خبر:62256
1401/8/17 00:04:08

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار کبودراهنگ گفت: در شهرستان کبودراهنگ تعداد پنج هزار و 500 نفر عضو 12 کتابخانه عمومی هستند و روستای ویان در سطح شهرستان و استان حرف برای گفتن دارد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مسلم غلامی ظهر روز گذشته در آیین پایانی هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب که در روستای ویان به‌عنوان روستای برگزیده این دوره جشنواره برگزار شد، اظهار کرد: با آغاز به‌کار دولت سیزدهم و حضور وزیر مردمی و انقلابی فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان رخ داده است.

وی افزود: هرچه در راستای مسائل فرهنگی به‌ویژه در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی سرمایه‌گذاری کردیم، نتیجه گرفتیم و شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی بودیم.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ تصریح کرد: روستای ویان حرف برای گفتن در حوزه فرهنگی در سطح شهرستان و استان دارد.

وی ادامه داد: در شهرستان کبودراهنگ تعداد پنج هزار و 500 نفر عضو 12 کتابخانه عمومی هستند و کتابخانه استاندارد نیز توسط وزیر فرهنگ و ارشاد کلنگ‌زنی شده است.

غلامی با بیان اینکه روستای ویان در سال‌های متوالی در کشور حائز رتبه شده است، خاطرنشان کرد: شهدای ویان نیز که در هشت سال دفاع مقدس حضور به هم رساندند، همواره در حوزه فرهنگی اهتمام داشتند که همه این ظرفیت‌ها کار ما را سخت می‌کند تا در حوزه خدمات‌رسانی کار خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه مطالعه تکمیلی و غیر درسی بسیار حائز اهمیت است، گفت: امروز که جهان استکبار به ایران اسلامی چشم دوخته است، رشد و بالندگی علمی نجات‌بخش خواهد بود.

فرماندار کبودراهنگ تصریح کرد: ما 43 سال پیش کشور خود را آزاد کردیم و امروز رشد بالایی در سرعت علمی داشتیم.

   یک میلیارد ریال جایزه روستای دوست‌دار کتاب به ویان تعلق گرفت

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک میلیارد ریال جایزه به ویان به‌عنوان روستای دوست‌دار کتاب تعلق می‌گیرد.

محمدعلی مرادیان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه 90 تصمیم گرفت از طرح‌های ابتکاری مردم در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی استفاده کند و به همین دلیل هرساله طرح‌های کتاب‌خوانی روستاها و عشایر به معاونت فرهنگی ارشاد ارسال می‌شود.

وی افزود: امسال حدود 285 روستا در این جشنواره شرکت کردند و 50 روستا در مرحله نخست انتخاب شدند و از بین آن‌ها 9 روستا برگزیده شده که یکی از آن‌ها ویان بوده و امید است سال آینده جایزه استمرار را نیز از آنِ خود کند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی با بیان اینکه در جشنواره سازمان اسناد و کتابخانه ملی، وزارت فرهنگ و ارشا د اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، استانداری و فرمانداری مشارکت دارند، تصریح کرد: جوایز مختلفی ازجمله 30 میلیون تومان به‌عنوان جایزه جشنواره و 30 میلیون تومان حواله برای خرید کتاب از طرف معاونت فرهنگی، 15 میلیون تومان کمک به دهیاری از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری وزارت کشور، 15 میلیون تومان از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، 10 میلیون هم تجهیز کتابخانه‌های داخل روستا و درمجموع100 میلیون تومان اختصاص می‌یابد.

وی تأکید کرد: امیدواریم با نظارت و کمک و هم‌فکری اهالی روستا هزینه شود و سال آینده جایزه استمرار به روستا تعلق یابد.

شناسه خبر 62256