شناسه خبر:62510
1401/8/23 09:23:24

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری استان مرکزی از تکمیل طرح‌های راهداری بالای 90درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان پاییز امسال خبر داد.

مهرداد جهانی در بازدید از پروژه‌های در حال اجرای حوزه استحفاظی شهرستان شازند، به پیمانکاران مربوطه تأکید کرد: پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد باید قبل از فرا رسیدن زمستان تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی افزود: در حوزه راه‌های روستایی شهرستان شازند در حال حاضر دو پروژه شامل زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی چهارچریک و بانه در حال اجرا هستند که امیدواریم تا قبل از فرا رسیدن فصل زمستان با همت پیمانکاران مربوطه تکمیل، افتتاح و مورد بهره‌برداری کاربران جاده‌ای قرار گیرند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: پروژه ساخت راه روستایی چهارچریک به طول هشت کیلومتر می‌باشد که پنج کیلومتر از آن زیرسازی و آسفالت شده و مابقی آن اکنون در مرحله اجرای لایه بیس است که به محض اتمام و شرایط مساعد جوی لایه آسفالت آن نیز اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: عملیات زیرسازی و اجرای یک لایه آسفالت پروژه ساخت راه روستایی بانه نیز بطور کامل انجام شده و ضمن داشتن 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال حاضر پیمانکار مشغول اجرای لایه دوم آسفالت می‌باشد.
وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای احداث راه‌های روستایی بانه و چهارچریک به ترتیب 40 و 220 میلیارد ریال بود که از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین شده است.
جهانی در سفر یک‌روزه خود به شهرستان شازند از پروژه تکمیل پل ورودی شهر شازند، پروژه‌های ساخت راه روستایی چهارچریک و بانه، پروژه روکش آسفالت محور اراک-توره-بروجرد (محدوده پالایشگاه شازند) و پروژه نصب نیوجرسی به عنوان جداکننده وسط در محدوده رباط میل بازدید کرد.
محمود احمدی بیغش نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی که در این سفر با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی همراه بود، از اقدامات بعمل آمده در حوزه‌های مختلف راهداری و راه روستایی قدردانی کرد و افزود: طی بازدید بعمل آمده از پروژه‌های اجرایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه انتخابیه، معلوم است که کارها با جدیت دنبال می‌شود.
وی نقش پیمانکاران توانمند بخش خصوصی را در تسریع مکانیسم اجرایی طرح‌های عمرانی بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین دستاورد این اقدامات تحقق مطالبات مردم شهرستان شازند و رضایتمندی در سطوح مختلف جامعه است.
نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با تکمیل پروژه‌های عمرانی در حوزه راه‌های آن شهرستان بزودی آئین بهره‌برداری از طرح‌های اجرا شده با حضور مسئولین ارشد کشوری انجام خواهد شد.

شناسه خبر 62510